Finnvera Oyj ja Sonera syventävät yhteistyötään

Sonera toimittaa Finnvera Oyj:lle uudistetun asiakasverkon, joka yhdistää Finnveran toimipaikkojen viestintä- ja lähiverkot. Uusi asiakasverkko tarjoaa kehittyneet puhepalvelin-, tietoliikenne-, internet- ja mobiiliyhteydet koko yritykselle.
Pitkäaikainen sopimus vahvistaa jo pitkään jatkunutta kumppanuutta Soneran ja Finnveran välillä. Verkkoprojektin muutostyöt toteutetaan kevään aikana. Uudistettu asiakasverkko sisältää Sonera Datanet Prime tietoliikenteen luokituspalvelun, joka täyttää Finnveran toiminnan kasvavat vaatimukset puheen ja tietoliikenteen priorisoinnille ja varmistuksille. Liikenneluokituksen avulla Finnveran tärkeille viestintätoiminnoille ja uusille sovelluksille on jatkossa varattu riittävästi kapasiteettia. Myös verkon valvonta ja hallinta tapahtuvat entistä tehokkaammin. Ratkaisu antaa mahdollisuuden sovellusten ja kapasiteetin lisäyksille sekä valtakunnallisille, reaaliaikaisille puhelinliikenteen toteutuksille samassa ip-verkossa eli VOIP (Voice Over Internet Protocol) -toteutuksille. Toimitukseen sisältyy myös korkealuokkainen ja uudenaikainen palvelulaatutekniikka (MPLS) Soneran DataNet Prime -palveluna. Ratkaisu sisältää ympärivuorokautiset tuki-, valvonta- ja hallintapalvelut sekä Finnveran oman IT-henkilöstön käytössä olevat raportointi- ja seurantajärjestelmät. "Saimme tarjouskilpailussa Soneralta ehdoiltaan parhaan tarjouksen. Yhteistyömme Soneran kanssa on ollut pitkäjänteistä ja kokonaisvaltaista. Parhaillaan työn alla olevat isot järjestelmäuudistuksemme asettavat valmistuessaan järjestelmän tiedonsiirrolle, kapasiteetille, nopeudelle ja käyttövarmuudelle lisää vaatimuksia. Niissä on haastetta meille molemmille nyt alkavalle sopimuskaudelle", Finnvera Oyj:n talousjohtaja Aarno Järvinen kertoo. Soneralla Finnvera Oyj:n asiakkuudesta vastaava myyntipäällikkö Pekka Vaskelainen vahvistaa: "Nyt solmittava sopimus muodostaa tehokkaan perusratkaisun, jonka avulla tulevaisuuden yhteistyötä on helppo rakentaa. Uusi asiakasverkko antaa mahdollisuuden kehittää niin puhe- kuin datapuolenkin kiinteitä-, internet- ja mobiilisovelluksia monipuolisesti ja uusille hyödyntämisalueille." Finnvera Oyj on Suomen valtion omistama erityisrahoitusyhtiö, joka kehittää suomalaisten yritysten kotimaan toimintoja sekä edistää vientiä ja yritysten kansainvälistymistä tarjoamalla erityisrahoituspalveluja.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi