Soneran multimediaviestipalvelu laajenee

Soneran matkapuhelinasiakkaat voivat lähettää ja vastaanottaa multimediaviestejä (MMS-viestejä) nyt myös Telian suomalaisiin liittymiin.
Helmikuun alusta lähtien multimediaviestipalvelut kattavat noin 99 % suomalaisista liittymistä, kun suurimmat suomalaiset operaattorit ovat sopineet MMS-yhdysliikenteestä. Multimediaviestipalvelun avulla Soneran matkapuhelinasiakas voi vastaanottaa tai lähettää kuvia, tekstiä ja ääntä sisältäviä viestejä Soneran, Radiolinjan, DNA:n ja Telian matkapuhelinliittymiin. Palvelun laajeneminen ei vaikuta Soneran voimassa olevaan multimediaviestipalvelun hinnoitteluun. Palvelusta ei veloiteta erillistä kytkentämaksua, ja yhden multimediaviestin hinta on 0,59 euroa. Hinta sisältää myös GPRS-datasiirron hinnan. Soneran palvelussa multimediaviesti on vastaanottajalle maksuton. Multimediaviestin lähettämiseen ja vastaanottamiseen tarvitaan multimediaviestejä tukeva puhelin ja matkapuhelinliittymä, johon on mahdollista kytkeä jokin Soneran tarjoama GPRS-palvelu. Soneran multimediaviestipalvelun käyttöönotto on nyt entistä helpompaa. Palvelun käyttämiseen tarvittavat asetukset ja GPRS-kytkennän saa yhdellä tekstiviestillä: ASETUKSET NOKIA puhelinmalli tai ASETUKSET ERICSSON puhelinmalli (esimerkiksi ASETUKSET NOKIA 7650). Tekstiviesti lähetetään numeroon 15400. Viestin lähetys on maksuton. Multimediaviestipalvelu on heti käytettävissä, kun saapuneet asetukset on tallennettu puhelimeen. Multimediaviestin voi myös lähettää suoraan vastaanottajan sähköpostiosoitteeseen. Soneran palvelussa multimediaviestien vastaanottaminen on mahdollista myös sellaisille Soneran matkapuhelinasiakkaille, joilla ei ole MMS-puhelinta eikä multimediaviestipalvelua tai omaa sähköpostia. Heidän puhelinnumeroonsa lähetetyt viestit tallentuvat internetosoitteeseen www.sonera.fi/mms, mistä ne voi käydä katsomassa. Ulkomailla Soneran asiakas voi lähettää ja vastaanottaa multimediaviestejä niiden operaattoreiden verkoissa, joiden kanssa Soneralla on GPRS-verkkovierailusopimus. Tällä hetkellä sopimukset kattavat 37 operaattoria 25 maassa.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi