Teliasonera Finlandilla vahva asema laajakaistamarkkinoilla

-100 000 kotitalouden raja rikki-
Taloustutkimuksen heinä-elokuun välisenä aikana tekemä tutkimus osoittaa, että TeliaSonera Finland on Suomen suosituin kotitalouksien laajakaistatoimittaja 30 % markkinaosuudella. Yhtiö on säilyttänyt ykkösasemansa myös kaikissa internet-liittymissä 29 % osuudella.
Vahva markkina-asema näkyy selvästi asiakasmäärässä. "Ylitimme viime kuussa 100 000 kotitalouden rajan laajakaista-asiakkaissamme. Tämän eteen on tehty paljon työtä ja kiitos kuluu myös asiakkaillemme, jotka ovat valinneet Soneran laajakaistapalvelun. Kilpailu laajakaistamarkkinoilla on kovaa, joten haasteenamme on edelleen vahvistaa markkina-asemaamme", toteaa johtaja Petri Lahtinen TeliaSonera Finlandista.
Laajakaista-asiakkaiden määrä on kasvanut huimasti viime vuosien aikana. Tilastokeskuksen kuluttajabarometrin (8/2003) mukaan reilut 350 000 eli 15 prosenttia Suomen kotitalouksista käyttää internetyhteyksiinsä laajakaistaliittymää. Hinnoittelu, kattavampi saatavuus ja halu ottaa käyttöön nopeat yhteydet on nopeasti lisännyt kuluttajien kiinnostusta laajakaistaa kohtaan.
Laajakaistaliittymä on edullinen ja nopea valinta. Lisäksi se on aina auki ja siten jouhevasti käytettävissä. Nopeus näkyy esimerkiksi sähköpostitiedostojen siirrossa, kuvien latautumisessa sekä monipuolisempana lisäpalvelujen valikoimana. Laajakaistan avulla voi myös vaivatta surfailla internetissä ja käyttää verkkopalveluja.
TeliaSonera Finland tarjoaa kolme erilaista laajakaistavaihtoehtoa asiakkaan tarpeen ja asuinalueen mukaan. Palvelun saa käyttöönsä joko tilaamalla Sonera Laajakaista ADSL:n, Sonera Laajakaista Taloyhtiön tai Sonera Internet Kaapelin. TeliaSoneran saatavuusalue on Suomen kattavin; tällä hetkellä Soneran liittymiä tarjotaan yli 250 kunnan alueella. TeliaSoneran Kyläkaista-konsepti edistää laajakaistayhteyksien ulottumista taajamien lisäksi myös maaseutukyliin, mikä lisää tasa-arvoa laajakaistapalvelujen saatavuudessa taajamien ja haja-asutusalueiden välillä.
TeliaSonera Finland, johtaja Petri Lahtinen Puh. 0400 500 373Sähköposti: petri.lahtinen@teliasonera.com
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi