Soneralta työasemakohtainen tietoturvapalvelu yritysasiakkaille F-Securen teknologialla

Sonera ryhtyy tarjoamaan pienille ja keskisuurille internet-yritysasiakkailleen työasemakohtaista virustorjunta- ja palomuuripalvelua. Sonera Desktop Security -palvelun avulla työasemalle saadaan lisätietoturvaa virus- ja hakkerointiyrityksiä vastaan. Palvelu toteutetaan yhteistyössä F-Securen kanssa.
Uuden lisäpalvelun avulla asiakas voi tehostaa yritykseen kohdistuvien virusten ja erilaisten tunkeutumisyritysten torjuntaa työasemakohtaisella ohjelmistolla. Sonera Desktop Security -palvelu soveltuu pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla ei ole entuudestaan virustorjunta- ja palomuuriohjelmistoja käytössään sekä paljon matkustaville ja etätyötä tekeville.
Sonera Desktop Security -palvelussa voidaan tarvittaessa määritellä erilaisia työasemakohtaisia tietoturvasääntöjä, joiden mukaan tietoliikenteen sallitaan kulkea internetiin ja sieltä takaisin työasemalle. Palvelussa on myös valmiiksi esimääriteltyjä virustorjunta- ja palomuurisääntöjä, jotka helpottavat palvelun käyttöönottoa. Ohjelma ja käyttöohjeet ovat suomenkielisiä. Palvelu perustuu F-Securen ohjelmistoon ja se päivittää automaattisesti uusimmat virusturvapäivitykset suoraan palveluntuottajan palvelimelta.
"Uudet nopealiikkeiset madot, troijalaiset ja muut haitalliset tietokonevirukset ovat korostaneet virustorjunta- ja palomuuriohjelmistojen tärkeyttä. Suojaustoimenpiteet tulee ulottaa verkon jokaiselle tasolle: yritysverkon rajalle, palvelimille sekä itse työasemille. Yhteistyössä F-Securen kanssa pystymme tarjoamaan nyt myös tehokkaimmat työasemakohtaiset tietoturvaratkaisut yritysasiakkaillemme kustannustehokkaasti ja todelliseen asiakastarpeeseen vastaten", toteaa johtaja Pasi Tolonen TeliaSonera Finland Oyj:stä.
"Palveluntarjoajien on pystyttävä vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Uskomme, että palveluntarjoajilla on vastuu auttaa asiakkaitaan löytämään helppokäyttöiset ratkaisut internetin turvalliseen käyttöön. Sonera on usean vuoden ajan tarjonnut menestyksekkäästi F-Securen tietoturvaratkaisuja tilauspalveluna kuluttaja-asiakkailleen. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyösopimuksen laajentumisesta ja siitä että voimme tarjota myös heidän yritysasiakkailleen tarvittavat ratkaisut", sanoo Kimmo Alkio, F-Securen varatoimitusjohtaja.
Lisätietoja:
Johtaja Pasi Tolonen, Yritysasiakkaat, TeliaSonera Finland Oyj