Kansanedustajille Soneran nopeat laajakaistayhteydet

Sonera toimittaa laajakaistaliittymät kansanedustajille ja heidän avustajilleen. Liittymiä ryhdytään asentamaan kansanedustajien koteihin kaikkialla Suomessa uuden eduskunnan aloittaessa toimintansa. Ratkaisu mahdollistaa paljon liikkuville kansanedustajille kodeistaan pääsyn eduskunnan toimisto - ja tietopalveluihin.
Kansanedustajat ja heidän avustajansa saavat heti vahvan kosketuksen suomalaiseen tietoyhteiskuntaan. Eduskunnan kanslia on solminut Soneran kanssa sopimuksen, jossa yhtiö toimittaa kansanedustajien, heidän avustajiensa sekä valikoitujen virkamiesten koteihin laajakaistayhteydet. Sopimus kattaa noin 500 Soneran Koti-ADSL-liittymää asennustöineen sekä laitteineen. Kansanedustajien koteihin asennetaan liittymän lisäksi wLAN-tukiasema, joka mahdollistaa langattomat yhteydet kotiympäristössä. Asennuksista huolehtii koko Suomen alueella Soneran kumppani YIT Primatel. "Eduskunta on pyrkinyt olemaan tietotekniikan käytössä varhainen soveltaja. Laajalti tunnustusta ovat saaneet esimerkiksi eduskunnan web-palvelut, joiden avulla eduskunnan toimintaa voidaan seurata hyvinkin kattavasti Internetin välityksellä. Eduskunta on vertauskuvallisesti laitettu lasilaatikkoon. Nyt käyttöön otettavat laajakaistayhteydet parantavat merkittävästi kansanedustajien ja avustajien mahdollisuuksia hoitaa tehtäviään myös vaalipiiristä," eduskunnan kanslian hallintojohtaja Kari T. Ahonen toteaa. "Sonera on iloinen yhteistyön aloittamisesta eduskunnan kanssa. Kansanedustajat kulkevat nyt teknologian aallonharjalla. Soneran laajakaistaliittymät yhdistettynä langattomaan verkkoon kodeissa antaa mahdollisuuden tehokkaaseen ajankäytön ja tiedon hallintaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Sonera yhdessä yhteistyökumppaninsa YIT Primatelin kanssa tarjoaa kansanedustajille kokonaispalvelun, jossa tavoitettavuus yhdistyy helppokäyttöisyyteen. Eduskunnan tilaus on merkittävä avaus yhteistyölle.," johtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista toteaa.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi