TeliaSonera Finland esittää yt-neuvottelujen aloittamista toiminnan tehostamiseksi

TeliaSonera Finland esittää yt-neuvottelujen käynnistämistä yhtiössä noin 400 työpaikan vähentämiseksi. Neuvottelut koskevat koko TeliaSonera Finlandia asiakaspalvelukeskuksia lukuun ottamatta. Neuvottelujen odotetaan päättyvän toukokuussa 2003, minkä jälkeen neuvottelujen lopputulos selviää. Myös TeliaSonera Sweden on tänään aloittanut keskustelut ammattiliittojen kanssa tehostamistoimista Ruotsissa.
Telian ja Soneran yhdistyminen toteutui joulukuussa 2002. Tämän jälkeen TeliaSonera Finlandissa on selvitetty, miten parhaiten saavutetaan kilpailukykyinen kustannustaso koko yhtiössä, ja kuinka paljon työpaikkoja uudessa rakenteessa toimivassa TeliaSonera Finlandissa tarvitaan. Tehostamistoimet liittyvät sekä Telian ja Soneran yhdistymistä seuraaviin synergioihin että TeliaSonera Finlandin toiminnan tehostamiseen. Uusi, asiakasohjautuva rakenne on parantanut yhtiön tehokkuutta merkittävästi. Telian ja Soneran yhdistymisen ensimmäisten kuukausien aikana on tehty useita synergiapäätöksiä, kuten päätös uudesta konsernirakenteesta ja osaamiskeskuksista. "Kilpailu Suomen tietoliikennemarkkinoilla on erittäin kovaa, ja tästä syystä meidän on tärkeää jatkuvasti pitää huolta siitä, että kustannustasomme on kilpailukykyinen ja suhteessa siihen palvelutasoon ja lisäarvoon, jota asiakkaat meiltä odottavat", sanoo TeliaSonera Finlandin maajohtaja Anni Vepsäläinen.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi