TeliaSonera Finland vahvistaa strategista yhteistyötään HP:n kanssa

Ulkoistus- ja hallintapalveluiden myynti- ja markkinointiyhteistyö käynnistyi Suomessa
TeliaSonera Finland ja HP vahvistavat strategista yhteistyötään ulkoistus- ja hallintapalveluiden myynnissä, markkinoinnissa ja palvelutuotannossa Suomessa. Yhteistyö liittyy kesällä 2002 solmittuun strategiseen sopimukseen, jossa sovittiin myynti- ja markkinointiyhteistyöstä sekä TeliaSonera Finlandin datacentereiden ulkoistamisesta HP:lle. Asiakkaat hyötyvät yhteistyöstä, koska TeliaSonera Finlandin ja HP:n palveluprosessit liitetään yhtenäisiksi. Molemmat yritykset ovat käyneet läpi yritysfuusion viime vuoden aikana. Paikallinen fokus ja liiketoimintamallit ovat täsmentyneet, ja TeliaSonera Finland ja HP vahvistavat sitoutumisensa strategiseen yhteistyöhön. HP on Suomen suurin tietotekniikkatoimittaja. TeliaSonera Finland on vastaavasti johtava tietoliikenne-, verkonhallinta- sekä tietoturvapalvelun toimittaja. Tietoliikenteen ja tietotekniikan yhdistyvillä markkinoilla TeliaSonera Finland ja HP ovat yhdessä Suomen vahvin ulkoistus- ja hallintapalveluiden integraatio-osaaja. Myynti- ja markkinointiyhteistyö koskee ulkoistus- ja hallintapalveluita, joissa yhtiöt tavoittelevat Suomen markkinajohtajan asemaa. Yhtiöt tarjoavat suomalaisille suurille ja keskisuurille yrityksille sekä julkisen sektorin organisaatioille tietoliikenteen ja tietotekniikan yhdistävän ulkoistus- ja hallintapalvelun kokonaisratkaisuna, jossa yhdistyvät molempien yhtiöiden ydinosaaminen, teknologiat ja palvelut. "Uskomme, että tällä yhteistyömallilla asiakas saa käyttöönsä merkittävästi laajemman ratkaisuvalikoiman ja enemmän asiantuntijaresursseja", sanoo suurasiakkaista vastaava johtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista. "Asiakkaan kannalta projektien läpivientiä helpottaa ja selkeyttää myös yhden kontaktipisteen toimintamalli." TeliaSonera Finlandin ja HP:n yhteistyössä on mukana muitakin yhteistyökumppaneita, esimerkiksi sovellus- tai integraatioprojekteissa, asiakkaan tilanteen ja tarpeen mukaan. Asiakashankkeissa roolit määräytyvät asiakkaan toiveiden mukaisesti. Myynti ja markkinointi tapahtuu yhteistyössä ja kokonaisvastuu hankkeen läpiviennistä määräytyy projektikohtaisesti. "HP:n kokemus kokonaisvaltaisten it-ratkaisuiden ja ulkoistuspalvelujen toimittajana yhdistettynä TeliaSoneran vahvaan tietoliikenneosaamiseen muodostaa tukevan pohjan asiakkaiden vaativien it-tarpeiden hoitamiseksi", sanoo johtaja Dan Högström HP:stä. - - - HP HP on johtava IT-teknologian, -tuotteiden, -ratkaisujen ja -palvelujen globaali toimittaja yrityksille ja kuluttajille. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin tuotteet, henkilökohtaiset tietojärjestelmät ja päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä tulostuksen ja kuvankäsittelyn järjestelmät. HP:n ja Compaq Computer Corporationin fuusio saatettiin päätökseen 3.5.2002. Oy Compaq Computer Ab on HP:n täysin omistama yhtiö ja Suomen HP:n sisaryhtiö. Lisätietoja HP:stä ja sen tuotteista ja palveluista osoitteesta www.hp.com ja www.hp.fi

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi