TeliaSonera tammi-maaliskuu 2003 - pro forma*

- Ensimmäinen vuosineljännes lyhyesti Liikevaihto kasvoi 3,6 prosenttia 20 349 miljoonaan Ruotsin kruunuun. - Liiketulos oli yhteensä 3 227 milj. kruunua (4 625). Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä kasvoi 2 010 milj. kruunusta 3 227 milj. kruunuun. - Nettotulos oli 1 602 milj. kruunua (3 878) ja osakekohtainen tulos 0,34 kruunua (0,83). - Käyttökate kasvoi 7 562 milj. kruunuun (6 572). Käyttökate ennen kertaluonteisia eriä parani 5 972 milj. kruunusta 7 562 milj. kruunuun, ja käyttökateprosentti nousi 37 prosenttiin (30). - Vapaa kassavirta kasvoi 3 897 milj. kruunuun (-289). Toimitusjohtaja Anders Igelin kommentit "Olen erittäin ilahtunut kateprosenttien suotuisasta kehityksestä kaikilla liiketoiminta-alueillamme samoin kuin siitä, että toteutetut tehostamistoimenpiteet tuottavat tulosta. En kuitenkaan ole tyytyväinen markkinaosuutemme kehitykseen. Pyrimme nyt kääntämään kehityksen suunnan, ja markkinointitoimenpiteiden voimistaminen vaikuttaa jatkossa liiketulokseemme. Keskitymme seuraavaksi kaupallisiin toimenpiteisiin ja jatkamme synergioiden toteuttamista ja toiminnan tehostamista." * Pro forma -luvut on laskettu ikään kuin Telian ja Soneran yhdistyminen olisi tapahtunut jo 1.1.2002, eivätkä ne sisällä Telian Suomen matkaviestintätoimintoja ja Ruotsin kaapelitelevisiotoimintoja. Muuntokerroin vertailun helpottamiseksi: SEK 1 = EUR 0,108019.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi
Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa:
http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20040904BIT25640/wkr0006.pdf Osavuosikatsaus