Sonera avasi GPRS-verkkovierailuyhteyden Japaniin

Sonera on avannut GPRS-verkkovierailuyhteyden japanilaisen operaattorin J-Phonen kanssa. Soneran matkapuhelinasiakkaat voivat nyt käyttää monipuolisesti myös matkapuhelinliittymänsä GPRS-datapalveluita Japanissa. GSM-verkkovierailu alkoi J-Phonen verkossa vuoden 2002 joulukuussa. Nyt Soneran asiakas voi käyttää Japanissa GRPS-palveluita, ja kahdensuuntaisen sopimuksen ansiosta J-Phonen asiakkailla on sama verkkovierailumahdollisuus Soneran matkapuhelinverkossa.
Soneran asiakas voi käyttää omaa sim-korttiaan ja matkapuhelinnumeroaan matkustaessaan Japanissa, mutta hänen on vuokrattava tai ostettava paikallisessa kolmannen sukupolven matkapuhelinverkossa (WCDMA) toimiva puhelin. Japanilaisessa verkossa Soneran asiakkaiden käytössä ovat normaalit puhepalvelut, tekstiviestit, soitonsiirrot ja ?estot sekä GPRS-datasiirto. - Japani on ollut pitkään toivottu ja odotettu verkkovierailukohde. Nyt myös datapalveluitamme pystyy käyttämään japanilaisessa kolmannen sukupolven matkapuhelinverkossa. Tämä on tärkeä askel kohti globaaleja matkapuhelinpalveluita, sanoo johtaja Janne Pesu TeliaSonera Finlandista. Soneran asiakkaat voivat käyttää GSM-liittymäänsä jo 235 operaattorin verkossa 132 maassa. GPRS-palvelut toimivat tällä hetkellä 54 operaattorin verkossa 34 maassa. Lisätietoja Soneran matkapuhelinliittymien kuuluvuudesta Japanissa ja muualla maailmassa saa soittamalla asiakaspalvelunumeroon 0800 17000 tai osoitteesta www.sonera.fi/matkalla

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi