Sonera tarjoaa MMS Gateway -palvelua sunriselle

Sonera on allekirjoittanut sopimuksen Sonera MMS Gateway-palvelun tarjoamisesta sveitsiläiselle sunrise-operaattorille. Sopimus tarjoaa uuden tavan hoitaa matkaviestinoperaattorien välistä multimediaviesti (MMS)-liikennettä käyttämällä olemassa olevaa Sonera GRX- infrastruktuuria. Turvallinen, saumaton ja luotettava Sonera MMS Gateway -palvelu on uusin lisä Sonera GRX-palvelusalkussa. Palvelu on nyt matkaviestinoperaattorien käytettävissä maailmanlaajuisesti.
Sonera MMS Gateway -konsepti on läpimurto, joka yksinkertaistaa MMS-liikenteen välittämisen eri operaattoreiden verkkoihin. Operaattorille palvelu tarjoaa vaivattoman tavan hoitaa MMS-yhdysliikennettä minkä tahansa 2G- tai 3G- mobiilioperaattorin kanssa, kaikkialla maailmassa. Operaattorit voivat samalla hyödyntää jo olemassa olevaa GRX-konseptia maailmanlaajuisessa MMS-viestinnässä. "Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme tehdä yhteistyötä niin edistyneen mobiilioperaattorin kuin sunrisen kanssa. He ovat olleet meidän GRX-asiakkaamme useita vuosia, ja nyt aloitamme uuden aikakauden ottamalla käyttöön MMS-yhdysliikenteen viimeisimmän innovaation," sanoo myyntijohtaja Jyrki Peitsara TeliaSonera Finlandista. "Sveitsin matkaviestinmarkkinat ovat hyvin asiantuntevat ja erittäin kilpailukykyiset, ja me pidämme työskentelyä sunrisen kanssa suurena haasteena sekä mahdollisuutena maksimoida oma ammattitaitomme matkaviestinnässä." GSM Associationin pysyvä viitedokumentti MMS Interworking Guidelines (IR.52) suosittaa GRX-palveluverkkoa ensisijaisena verkkona MMS-yhteistyössä. Käyttämällä erittäin turvallista yksityistä IP-verkkoa julkisen Internetin sijasta GRX tarjoaa turvallisen, luotettavan ja joustavan yhteenliittymän minkä tahansa GPRS:n tai 3G-verkon kansssa. Sonera GRX:llä on jo 26 operaattoriasiakasta ympäri maailmaa.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi