Sonera wGate on 1.9.2003 alkaen nimeltään Sonera HomeRun

Nopean langattoman internetyhteyden mahdollistavat Sonera wGate - ja Telian HomeRun -palvelu ovat olleet Soneran ja Telian asiakkaiden yhteiskäytössä Pohjoismaissa jo tämän vuoden alusta. Palvelun nimi muuttuu Suomessa Sonera HomeRuniksi 1.9.2003 alkaen. Samalla mukaan liitetään uusia palvelualueita; jatkossa palvelua voi hyödyntää Restel Oy:n hotelliketjuun kuuluvissa Ramada - ja Holiday Inn - hotelleissa Suomessa. Sonera HomeRun-käyttäjät voivat nyt asioida langattomasti lähes 700 kohteessa Pohjoismaissa ja muualla maailmassa.
Palvelu on jo aikaisemmin toiminut Restel Oy:n Cumulus- ja Rantasipi-hotelleissa sekä Sokos Hotels - ketjun hotelleissa. Palvelualueita on lähes 200 kohteessa Suomessa ja lähes 500 palvelualueella muualla maailmassa: hotelleissa, lentokentillä ja muissa tiloissa. Uudet palvelualueet tulevat asiakkaiden käyttöön ilman lisämaksuja. Jatkossa nopeaa langatonta yhteyttä etätyöskentelyyn voi siis käyttää entistä useammasta kohteesta palvelujen hinnan säilyessä ennallaan. Laajakaistaiset wlan-palvelut tuovat uudenlaisia näkymiä yritysten työskentely- ja toimintamalleihin. Huippunopeiden ja helppokäyttöisten palvelujen avulla esimerkiksi liikematkailija pääsee omasta kannettavasta tietokoneestaan tai kämmentietokoneestaan langattomasti internetiin palvelualueilta eri puolilla maailmaa. Sonera HomeRun - palvelua käytetään kannettavan päätelaitteen, Wireless Lan - kortin ja internetselaimen avulla. Erillisen tietoturvaratkaisun, kuten esimerkiksi VPN:n (Virtual Private Network) avulla myös yhteys yrityksen omaan intranetiin on mahdollista; palvelujen avulla henkilöstö voi hoitaa työasioitaan siellä missä he kulloinkin liikkuvat. " Yhteiskäytön ansiosta langattomien palvelujen käyttö on Soneran asiakkaille entistä helpompaa ja uusien sopimusten myötä palvelualueiden lukumäärä kasvaa huomattavasti. Sonera HomeRun on Suomessa ainoa palvelu, joka pystyy tarjoamaan asiakkailleen koko langattoman lähiverkon palvelutarjonnan, laajimmalla palvelualuevalikoimalla.", TeliaSonera Finlandin yritysasiakkaista vastaava johtaja Pasi Tolonen toteaa. "HomeRun-palvelualueista hyötyvät erityisesti kansainvälisesti matkustavat työntekijät, sillä palvelun ansiosta yrityksen internet- ja sähköpostipalvelut ovat työntekijöiden saatavilla nopeasti ja langattomasti." Tolosen mukaan käyttäjät saavat etua myös siitä, että langattomat puhe - ja datapalvelut ovat saatavilla yhden palveluntarjoajan kautta yhdellä sopimuksella, yhdellä laskulla ja yksillä asetuksilla. TeliaSoneran wlan-kokonaisuus on yksi maailman kattavimmista.

Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi