TeliaSonera Finland siirtää Lindström Oy:n puhe- ja dataliikenteen

Suomen johtava tekstiilipalveluyritys Lindström Oy on solminut TeliaSonera Finlandin kanssa kattavan puhe- ja datapalvelusopimuksen. Lindström luopuu uuden ratkaisun myötä kiinteistä puhelimista ja siirtyy asiakaspalvelua lukuun ottamatta gsm-vaihdepalveluun ja matkapuhelinten käyttöön. Asiakaspalvelun osalta siirrytään puhetta tietoverkoissa (VoIP - Voice over Internet Protocol) tukevaan vaihdepalveluratkaisuun.
Luopumalla kiinteistä puhelimista Lindström Oy lisää henkilöstönsä tavoitettavuutta ja liikkuvuutta ja keventää raskasta infrastruktuuriaan. Vain asiakaspalvelussa toimivat henkilöt jatkavat kiinteiden puhelinten käyttöä. Sopimus sisältää 500 matkapuhelinliittymää. TeliaSonera Finlandin toimittama ratkaisu antaa Lindströmille myös mahdollisuuden siirtää kaiken puhe- ja dataliikenteensä tietoverkkoon. Lindströmin lähiverkot Suomessa yhdistetään yhtenäiseksi, myös etäkäytön sallivaksi kokonaisuudeksi. Puhe- ja dataliikenteen käyttö samoja verkkoyhteyksiä pitkin tehdään mahdolliseksi ryhmittämällä kaikki tietoliikenne eri liikenneluokkiin; tieto liikkuu luokituksen mukaisessa järjestyksessä, aina optimaalisinta reittiä. Näin esimerkiksi puhelut eivät katkea vaikka samaan aikaan lähetettäisiin isojakin datakokonaisuuksia. TeliaSonera Finlandin Lindströmille toimittamaan ratkaisuun kuuluu myös internet- ja tietoturvapalvelut, tavoitettavuusratkaisu sekä vaihteenhoitopalvelu.
"GSM-vaihderatkaisulla me parannamme samanaikaisesti henkilöstömme tavoitettavuutta ja puhelinviestinnän kustannustehokkuutta. Kevyempi viestintäinfrastruktuuri tekee uusien toimipisteiden perustamisen joustavammaksi ja nopeammaksi", Lindström Oy:n toimitusjohtaja Jukka Roiha sanoo.
"TeliaSonera Finland on panostanut yrityspalveluissaan kokonaisvaltaisiin, pitkälle tuotteistettuihin ICT-ratkaisuihin, joita asiakkaan on helppo ostaa, käyttää ja ylläpitää. Palvelut on rakennettu tukemaan toisiaan, joten ne on helposti integroitavissa asiakkaan tarpeen mukaisiksi palvelukokonaisuuksiksi. Uskon, että juuri kokonaispalveluajattelumme ratkaisi kaupan", TeliaSonera Finlandin suuryritysasiakkaista vastaava johtaja Esa Korvenmaa kertoo.
Lindström on yritysten globaali kumppani, joka vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa tekstiilien ja puhtauden keinoin. Olemme Suomessa alan markkinajohtaja ja yksi Euroopan suurimmista tekstiilipalveluyrityksistä. Lindström aloitti toimintansa Suomessa vuonna 1848. Nykyisin toimimme Suomen lisäksi 12 Euroopan maassa ja meitä lindströmiläisiä on 1400. Konsernin kuluvan vuoden arvioitu liikevaihto on 150 miljoonaa euroa. Menestyksemme perustuu kannattavaan kasvuun, pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin, vastuulliseen toimintaan sekä innostukseen ja oppimisen iloon. www.lindstrom.fi
TeliaSonera Finland Johtaja Esa Korvenmaa, p. 040 302 1000 tai esa.korvenmaa@teliasonera.com Account Manager Saara Mikkola, p. 040 302 2155 tai saara.mikkola@teliasonera.comLindström OyToimitusjohtaja Jukka Roiha, p. 0400 410 840 tai jukka.roiha@lindstrom.fiIT-johtaja Minna Alenius, p. 040 733 5331 tai minna.alenius@lindstrom.fi
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi