TeliaSonera ja Cisco julkistavat palveluna toteutettavan IP-puheviestintäratkaisun yrityksille

TeliaSonera Finland laajentaa IP-pohjaisten (Internet Protocol) puheviestintäpalveluidensa tarjontaa tuomalla markkinoille palveluna toteutettavan IP-puheviestintäratkaisun, joka mahdollistaa yritysten puhepalvelut toteutettavaksi olemassa olevaa dataverkkoa hyödyntäen. Kertainvestoinnin sijaan kuukausittainen palvelumaksu sisältää puhepalvelimien reitittimien ja päätelaitteiden lisäksi laajan ylläpitopalvelun. Palvelu tuo yrityksille joustavan ja kustannustehokkaan puheviestintäratkaisun, joka perustuu Ciscon vahvaan IP-teknologiaosaamiseen ja TeliaSoneran tietoliikenne- ja puheviestintäosaamiseen.
"Asiakkaat odottavat yhä enemmän palveluita teknologian sijaan. Ratkaisumme ei sido yrityksissä ylläpitohenkilöstöä ja palvelua on helppo laajentaa ja integroida yrityksen omiin sovelluksiin. Asiakkaan ei tarvitse investoida teknologiaan, sillä huolehdimme ratkaisun ylläpidosta ja kehityksestä", kertoo suuryritysasiakkaista vastaava johtaja Esa Korvenmaa TeliaSonera Finlandista.
Sonera IP-Puhepalvelu Ciscon teknologialla toteutettuna on kattava viestintäpalvelu sisältäen monipuoliset yritystason ratkaisut IP-puheliikenteeseen ja asiakasyhteyksien hoitamiseen. Palvelu mahdollistaa paremman asiakaspalvelun ja tuo kustannushyötyjä. Palvelun ytimenä ovat Soneran Palvelukeskuksen palvelimet ja yhdyskäytävät, jotka laatuluokiteltua verkkoa hyödyntäen tuodaan asiakkaan ulottuville. Palveluun on liitettävissä monipuolisia sovelluspalveluita, esimerkiksi henkilöstön tavoitettavuusjärjestelmä.
TeliaSonera Finlandin markkinoille tuoma palvelu on ensimmäinen valtakunnallinen IP-puheviestintäpalvelu Suomessa. "Uskomme, että IP-pohjaiset puhelinjärjestelmät lyövät itsensä läpi Suomessa tämän vuoden aikana ja erityisesti nyt kun tarjonta laajenee operaattorien tarjoamaksi palveluksi", kertoo Cisco Systems Finlandin toimitusjohtaja Pasi Mäenpää.
Cisco Systems Inc
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja. Uutisia ja tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.
TeliaSonera Finland OyjEsa Korvenmaa, johtaja, suuryritysasiakkaatpuh. 02040 54010, 040 302 1000sähköposti: esa.korvenmaa@teliasonera.comCisco Systems Finland OyPasi Mäenpää, toimitusjohtajapuh. 09 878 061sähköposti: pasi.maenpaa@cisco.com
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi