Fortumin teleasiakkaat siirtyvät TeliaSonera Swedenille

TeliaSonera Sweden on tehnyt Fortum Marketsin kanssa sopimuksen Fortumin puhelin- ja Internet-asiakkaiden siirtymisestä TeliaSoneralle Ruotsin markkinoilla. Kyse on yhteensä lähes 37 000 asiakkaasta. Siirtyminen tapahtuu 16.1.2004.
Fortum aikoo keskittyä energiatuotantoon ja luopuu samalla televiestintätoiminnastaan Ruotsissa. Arviolta 30 000 puhelinasiakasta siirtyy automaattisesti Telian asiakkaiksi. Lisäksi Telia tekee Fortumin Internet-asiakkaille palveluntarjoajan vaihtoa koskevan tarjouksen.
- Tämä on hyvä ratkaisu niin asiakkaiden kuin Fortumin ja Teliankin kannalta. Fortumin puhelinasiakkaat siirtyvät Ruotsin suurimman teleyrityksen asiakkaiksi. He saavat erilaisia tervetuliaistarjouksia ja voivat jatkaa puhelimen käyttöä edullisesti siirtyessään asiakkaiksemme, sanoo TeliaSonera Swedenin kuluttajasegmentin johtaja Indra Åsander.
Puhelinasiakkaat siirtyvät Telialle 16.2.2004. Internet-asiakkaiden sopimukset Fortumin kanssa umpeutuvat 8.4.2004. Asiakkaat, joihin nyt solmittu sopimus vaikuttaa, saavat Fortumilta asiaa koskevan kirjeen ja Telialta tervetuloa-kirjeen, johon sisältyy mm. Telia Fritid ja Telia Favorit liittymiä koskeva tarjous.
Hans G Larsson, lehdistövastaava, kuluttajasegmentti, TeliaSonera Sweden, puh.
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi