TeliaSonera Finland uudistaa paikallispuheluiden ja paikallisverkkomaksun hinnoittelua

Kotipuhelinliittymästä soitettujen puheluiden hinnoittelu uudistuu 1.4.2004. Paikallispuheluiden aloitusmaksu alenee, mutta minuuttihinta sekä paikallisverkkomaksu nousevat. Puhelinliittymän kuukausimaksu säilyy ennallaan.
Paikallispuhelumaksu (ppm) laskutetaan soitettaessa Soneran puhelinliittymästä samalla telealueella sijaitsevaan kotipuhelinliittymään. Paikallisverkkomaksu (pvm) peritään soitettaessa ulkomaan-, kauko- ja palvelunumeropuheluita tai lankapuhelimesta matkapuhelimeen.
Uudet puheluhinnat 1.4.2004 alkaen ovat: Paikallispuhelumaksu: aloitusmaksu 12,18 senttiä/puhelu + 1,22 senttiä/min (aikaisemmin 12,61 senttiä/puhelu + 1,01 senttiä/min). Paikallisverkkomaksu: aloitusmaksu 10 senttiä/puhelu + 1 sentti/min (aikaisemmin 7,57 senttiä/puhelu + 0,61 senttiä/min).
Muutoksen jälkeen yhden minuutin paikallispuhelu maksaa 13,40 senttiä (aikaisemmin 13,62 senttiä), viiden minuutin 18,28 senttiä (aikaisemmin 17,66 senttiä) 10 minuutin 24,38 senttiä (aikaisemmin 22,71 senttiä).
Muutoksen jälkeen yhden minuutin paikallisverkkomaksu on 11 senttiä (aikaisemmin 8,18 senttiä), viiden minuutin paikallisverkkomaksu on 15 senttiä (aikaisemmin 10,62 senttiä) ja 10 minuutin 20 senttiä (aikaisemmin 13,67 senttiä).
Internet-palveluja käyttäville TeliaSonera Finlandilla on markkinoilla paljon tasahinnoiteltuja laajakaistaratkaisuja, jotka on suunniteltu nimenomaan sellaisille ihmisille, jotka käyttävät internetiä pitkiä aikoja kerrallaan.
"Paikallispuhelumaksun rakenteen muutoksella otetaan huomioon lankaverkon liittymien käytön muuttuminen. Raskas internet-käyttö siirtyy yhä enemmän laajakaistaisiin liittymiin ja pitkiä internet-yhteyksiä puhelinliittymän kautta käyttäville meillä on tarjolla kiinteähintaisia yhteyspaketteja. Paikallisverkkomaksun muuttamisella pyrimme parantamaan kustannusvastaavuutta ja korvaamaan osaltaan lähes neljän viime vuoden aikana tapahtunutta paikallisen teletoiminnan kustannustason nousua", kertoo johtaja Pasi Harkki TeliaSonera Finlandista.
TeliaSonera Finlandin asiakkaat saavat muutoksesta tiedon heille tammi-helmikuun aikana jaettavan normaalin Kodin Kuulumiset -laskunvälitiedotteen mukana. Muutos ei koske 1.12.2003 Aurialle siirtyneitä asiakkaita, joita laskutetaan Aurian laskutusperusteiden mukaisesti. Edellisen kerran TeliaSonera Finland tarkasti paikallispuhelumaksujensa rakennetta heinäkuussa 2000.
johtaja Pasi Harkki, puhelin 02040 58320
Lisätietoa saa myös osoitteesta www.sonera.fi/kotipuhelin.
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi