Telia tuo markkinoille laajakaistapalvelun

Tänään, 5. helmikuuta, Telia tuo markkinoille Telia-laajakaistapalvelun. Puhelupalveluiden lisäksi se sisältää chat- ja videokeskustelutoiminnon sekä mahdollisuuden lähettää viestejä. Puhelut palvelun sisällä ovat ilmaisia, palvelun ulkopuolelle soitetut puhelut ovat normaalin puhelun hintaisia.
Telia-laajakaistapalvelu on IP-pohjainen yksityisliittymä, joka täydentää Telian kiinteää puhelinverkkoa. Palvelun käyttöön vaaditaan Internet-yhteys, jonka nopeus kumpaankin suuntaan on vähintään 128 kilobittiä sekunnissa. Tämä merkitsee sitä, että palvelua voivat käyttää asiakkaat, joilla on Telian laajakaistaliittymä 500, 2000, 8000 sekä yhteys, jonka nopeus on 10 megabittiä sekunnissa.
Telian laajakaistapalvelussa voidaan tietokoneen ja kuulokkeiden avulla soittaa kaikkiin numeroihin paitsi maksullisiin palvelunumeroihin (0900-alkuiset). Lisäksi voidaan chattailla reaaliaikaisesti, lähettää sähköpostia sekä soittaa videopuheluita (vaatii webkameran).
- Laajakaistapalvelun myötä puhelut siirtyvät tietokoneeseen, jolloin asiakkaamme voivat hyödyntää laajakaistayhteyttään entistä paremmin, sanoo Ruotsin TeliaSoneran toimitusjohtaja Marie Ehrling. Asiakkaat voivat nyt soittaa seuraavan sukupolven puheluita, joissa on uusia jännittäviä toimintoja ja jotka yhdistävät laajakaistapalvelun kiinteään puhelinverkkoon ja matkapuhelinverkkoon.
Puhelut kahden Telian laajakaistapalvelun käyttäjän välillä ovat ilmaisia. Puhelut kiinteään verkkoon ja matkapuhelinverkkoon maksavat saman verran kuin Telia Bas -liittymässä.
Lisäksi peritään liittymismaksu (250 kruunua) sekä kuukausimaksu (80 kruunua). Aluksi Telia ei peri liittymismaksua. Ne, jotka soittavat Telian laajakaistapalveluun ja joilla ei palvelua ole, maksavat saman puhelumaksun kuin kiinteään puhelimeen soittaessaan.
Liittyessään Telian laajakaistapalveluun asiakas saa puhelinnumeron, jonka suuntanumero on 075 (jottei sitä sekoitettaisi matkapuhelinnumeroon). Palvelu on riippumaton operaattoreista ja sitä voidaan käyttää myös laajakaistapohjaisessa kaupunkiverkossa.
Telian laajakaistapalvelun voi tilata Telian verkkosivuilta, Telian asiakaspalvelusta tai Telian myymälöistä, ja se saadaan tietokoneelta Telian verkkosivuilta ladattavalla ohjelmistolla. Asiakas voi hallinnoida liittymäänsä Telian verkkosivuilla, käyttäjän "Omilla sivuilla".
Telian laajakaistapalvelusovellus on toteutettu yhdessä TeliaSonera Finlandin ja ruotsalaisen ohjelmistoyhtiö Hotsip AB:n kanssa.
Hans G Larsson, Kuluttajasegmentin lehdistövastaava, TeliaSonera Sverige, puh.
+ 46 8 713 58 30
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi