Sonera Plaza - portti palveluihin matkapuhelimessa ja internetissä

TeliaSonera Finlandin tarjoamat sisältöpalvelut löytyvät 10.3.2004 alkaen matkapuhelimesta internetistä tutulla Sonera Plaza -nimellä. Suomen monipuolisin palveluvalikko sisältää kymmeniä aihealueen mukaan jaoteltuja värillisiä palveluja, joista monet ovat käytettävissä ainoastaan tiedonsiirron hinnalla. Tiedonsiirron hinnat on 1.3.2004 alkaen päivitetty vastaamaan kuluttajien erilaisia käyttötarpeita.
Sonera Plaza -palvelukokonaisuus korvaa nykyään käytössä olevan Sonera Colour -konseptin. Viimeisen vuoden aikana asiakkaiden käytettävissä olevien palveluiden määrä on kasvanut yli 50 palvelulla. Kaiken kaikkiaan palveluvalikko on portti satojen palveluiden äärelle, joista värillisiä, uutta tekniikka hyödyntäviä palveluita on lähes sata. Ennestään tuttujen uutisten, sään ja taloustietojen lisäksi käytettävissä ovat mm. monipuoliset reaaliaikaiset urheilupalvelut, joista jalkapallon, jääkiekon, pesäpallon ja ravien ajankohtaiset tulostiedot saa lähes yhtä nopeasti kuin tekstitelevisiosta. Liikkuvaa ihmistä ilahduttavat myös esimerkiksi ravintolaopas-palvelusta löytyvät
2 500 ravintolan yhteystiedot, aukioloajat ja ruokalistat. Ladattavista sovelluksista löytyvät mm. soittoäänten esikuuntelu- ja tilausmahdollisuus matkapuhelimella sekä sovellus, jonka avulla matkapuhelimesta voi tehdä kodin yleiskaukosäätimen. Kevään aikana Sonera Plaza -valikkoon on tulossa runsaasti uusia palveluja.
"Sisältöpalveluvalikoimamme on kasvanut merkittävästi ja kattaa jo lähes koko internetistä tutun Sonera Plazan palvelutarjooman. On luontevaa puhua sisältöpalveluista samalla nimellä käytettiinpä niitä matkapuhelimella tai internetissä. Palvelukokonaisuutemme on Suomessa ainutlaatuinen ja sen ovat myös asiakkaamme huomanneet. Vuoden aikana käyttäjien määrä on kasvanut merkittävästi. Esimerkiksi suositussa SM-liiga tulospalvelussa on keskimäärin kymmeniätuhansia käyttäjiä.", kertoo johtaja Janne Vainio TeliaSonera Finlandista.
Palveluvalikon palveluita voivat käyttää kaikki Soneran asiakkaat. Käyttö edellyttää maksuttomien asetusten hakemista matkapuhelimeen. Parhaan palvelukokemuksen saa värinäytöllisellä matkapuhelimella, mutta useimpia palveluita voi käyttää myös mustavalkoisella wap-puhelimella. Monet palveluista ovat käytettävissä ainoastaan tiedonsiirron hinnalla.
Palveluiden ja tiedonsiirron käytön lisääntyessä myös tiedonsiirron (gprs) hinnoittelu on päivitetty vastaamaan erilaisia käyttötarpeita. Kaikilla Soneran asiakkailla on automaattisesti käytössään tekstiviestillä päälle kytkettävä Sonera Fun Data (entinen gprs-perusominaisuus), jolla palveluja voi kokeilla. Vaihtoehtoisesti voi valita kuukausimaksullisen Sonera Active Datan tai Sonera Pro Datan, joiden kuukausimaksuun sisältyy joko 20 tai 100 megatavua tiedonsiirtoa. Näissä palveluissa on ominaisuus, joka ilmoittaa tekstiviestillä kun 80% kuukausimaksuun sisältyvästä tiedonsiirrosta on käytetty. Myös Fun Datan käyttäjät voivat tarkistaa tiedonsiirron kustannuksensa kullakin hetkellä lähettämällä tekstiviestin GSALDO numeroon 15400.
"Haluamme uudella hinnoittelumallillamme madaltaa erityisesti uusien palveluiden kokeilukynnystä. Siksi olemme laskeneet Soneran matkapuhelinliittymiin automaattisesti kuuluvan gprs-perusominaisuuden eli Sonera Fun Datan tiedonsiirtohintoja. Säännölliseen palvelukäyttöön suosittelemme edullisemmaksi tulevia kuukausimaksullisia palvelujamme. Esimerkiksi 20 megatavulla voi lukea tai lähettää yli 600 sähköpostia tai katsoa yli kaksi tuntia videokuvaa", Vainio kertoo.
TeliaSonera Finland Oyj
Johtaja Janne Vainio