Sonera tuo Sonyn musiikkipalvelun matkapuhelinasiakkaille

Hannover 17.3.2004. TeliaSonera Finland ja Sony Network Services ilmoittivat tänään lanseeraavansa maailman ensimmäisen matkaviestimiin tarjottavan streaming-musiikkipalvelun. Palvelu käynnistyy toisen vuosineljänneksen aikana Suomessa.
Sonyn henkilökohtainen musiikkipalvelu on maailman ensimmäinen streaming-tekniikalla matkaviestimiin toteutettu musiikkipalvelu. Palvelu tarjoaa nopeasti musiikkia matkapuhelimeen siten, että käyttäjä voi kuunnella personoituja musiikkivalintoja ajasta ja paikasta riippumatta. Yksilöllisten musiikkikanavien ja soittolistojen lisäksi uuteen palveluun sisältyy uutissisältöjä, tietoa artisteista ja yhteisöllisiä ominaisuuksia kuten viestinvälitystä ja musiikin vaihtoa. Sopimuksen mukaan TeliaSonera Finlandilla on yksinoikeus markkinoida ja tarjota palvelua Suomessa.
"Olemme hyvin innostuneita musiikkipalvelun tarjoamista mahdollisuuksista ja tyytyväisiä siitä että lanseeraamme palvelun ensimmäisenä operaattorina maailmassa. Multimediapalvelut ovat matkaviestinnän kasvava liiketoiminta-alue, ja Sony on ihanteellinen kumppani kun haluamme tarjota helppokäyttöisellä tavalla vakuuttavaa sisältöä asiakkaillemme", sanoo TeliaSonera Finlandin tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Janne Yli-Äyhö
"Olen iloinen siitä että TeliaSonera Finland on valinnut musiikkipalvelumme johtavaksi GPRS-musiikkipalvelukseen" sanoo Robert Ashcroft, Senior Vice President, Sony Network Services Europe. "Tarjoamalla yksilöllisen musiikkikokemuksen missä tahansa ja mihin aikaan tahansa musiikkipalvelumme on todella innovatiivinen ja ainutlaatuinen näkökulma mobiiliviihteeseen. Odotamme menestyksekästä yhteistyötä TeliaSonera Finlandin kanssa."

Matkapuhelinta hyödyntävä musiikkipalvelu tarjoaa laajan valikoiman musiikkia sekä suurilta että riippumattomilta levy-yhtiöiltä. Palvelun avulla kuluttajat voivat löytää uusia, henkilökohtaisen mieltymyksensä mukaisia artisteja ja yhtyeitä, kuunnella suosikkivalikoimiaan missä ja milloin vain ja jakaa kappaleita, soittolistoja tai kokoelmia ystäviensä kanssa.
Palvelun tilaajat selaavat laajasta ennalta määritellystä valikoimasta haluamansa musiikkikanavan tai luovat oman kanavansa kuunnellakseen mieleistään musiikkia. Käyttäjät voivat myös tallentaa valitsemiaan kappaleita henkilökohtaiseksi soittolistaksi. Palvelu muuntaa matkapuhelimen henkilökohtaiseksi radiovastaanottimeksi, joka soittaa ennalta valittua musiikkivirtaa. Palveluun kuuluu myös älykäs personointijärjestelmä, joka muistaa henkilökohtaiset valinnat voidakseen tarjota yksilöllisempää palvelua kuluttajalle. Mitä enemmän käyttäjä on vuorovaikutuksessa palvelun kanssa, sitä paremmin palvelu ymmärtää käyttäjän musiikkimakua ja sitä mielekkäämmäksi palvelun käyttäminen muodostuu.
Sonyn musiikkipalvelu on Symbian-pohjainen sovellus, joka toimii Series 60- ja UIQ-puhelimissa GPRS/3G-verkossa.
Olli-Pekka Takanen, Osastonjohtaja, TeliaSonera Finland Oyj
Puhelin: 0408200872