Soneralta uusia vaihtoehtoja internetin käyttöön

TeliaSonera Finland tuo kiinteän puhelinverkon asiakkailleen kaksi uutta internetin käyttötapaa. Sonera Iltanetti -palvelun avulla kuluttaja voi käyttää internetiä puhelinliittymällään kiinteään hintaan iltaisin, viikonloppuisin ja yleisinä vapaapäivinä. Ne asiakkaat, jotka eivät asu laajakaistan saatavuusalueella voivat halutessaan valita kiinteähintaisen ympärivuorokautisen internetin käytön Sonera Nettilinja -liittymällä.
Sonera Iltanetti on etenkin vapaa-ajalla tapahtuvaan internetin käyttöön tarkoitettu palvelu, joka sisältää internetpalvelun ja internetyhteydet iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja yleisinä vapaapäivinä. Palvelua voi käyttää modeemin tai ISDN-palvelun avulla.
"Sonera Iltanetti kannattaa ottaa käyttöön, mikäli käyttö keskittyy erityisesti iltoihin ja viikonloppuihin. Sonera Iltanetti tulee edullisemmaksi kuin perinteinen aikaveloitus jo puolen tunnin päivittäisellä käytöllä," tuotepäällikkö Jorma Puustinen kertoo.
Sonera Nettilinjalla voi surffata internetissä kiinteään hintaan vuorokauden ympäri. Nettilinja koostuu kiinteän puhelinverkon liittymästä, internetpalvelusta ja internetyhteyksistä. Tarvittaessa Nettilinjaan sisältyy myös ISDN-palvelu ilman verkkopäätettä. Nettilinja-liittymää voi käyttää myös muihin puheluihin tavallisen puhelinliittymän tavoin.
Uudet palvelut täydentävät palveluvalikoimaa ja tuovat laajakaistaliittymistä tutun kiinteän hinnan myös modeemin ja ISDN:n käyttäjien ulottuville. Päivittäin pidempään internetiä käyttävien kannattaa valita yhteystavakseen nopeampi laajakaista, mikäli sellainen on omalla alueella saatavilla. Internetkäyttäjät saavat laajakaistaliittymän myötä vähintään kaksi kertaa nopeammat yhteydet kuin perinteisten modeemi- ja isdn-yhteyksien avulla. Niitä tarvitaan erityisesti silloin, kun on siirrettävä suuria tiedostoja tai liikkuvaa kuvaa.
Sonera Iltanetti -palvelun hinta on 28 euroa/kk, mikä sisältää internetyhteydet 17.00-7.00 välillä arkisin, viikonloppuisin ja muina yleisinä vapaapäivinä. Arkisin 7.00-17.00 välisenä aikana yhteydet veloitetaan aikaperusteisesti. Sonera Nettilinjan kuukausimaksu on 49 euroa/kk, mikä sisältää kiinteän puhelinliittymän kuukausimaksun sekä internetyhteydet 24 h vuorokaudessa. Nettilinjan kuukausimaksu sisältää myös ISDN:n niissä osoitteissa, joihin se voidaan toimittaa ilman erityisrakentamista.
Sonera Iltanetti- ja Nettilinja-palvelun hyödyntäminen edellyttää asumista Soneran kiinteän verkon alueella, joka kattaa Suomen pinta-alasta kolme neljäsosaa (lisätietoja osoitteessa: www.sonera.fi/yksityisille).
TeliaSonera Finlandilla oli vuoden vaihteessa 150 000 laajakaista-asiakasta yli 300 paikkakunnalla. Uuden kunnille ja kuntayhtymille tarjotun Kyläkaista-konseptin avulla laajakaistaa on viety myös haja-asutusalueille. Lähes 140 kuntaa on jo allekirjoittanut Kyläkaista-sopimuksen tai on parhaillaan tarjousvaiheessa.
Johtaja Petri Lahtinen, TeliaSonera Finland Oyj
Puhelin: 0400 500373