TeliaSonera Finland toimittaa SAK:lle IP-puheviestintäratkaisun

TeliaSonera Finland on solminut Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n ja sen jäsenliittojen kanssa kolmivuotisen sopimuksen, jonka mukaan SAK:lle, Palvelualojen ammattiliitolle, Metallityöväen liitolle, Suomen Elintarviketyöläisten liitolle ja Rakennusliitolle toimitetaan IP-pohjainen puheviestintäratkaisu palveluna. Toimipisteet yhdistävä, kuukausimaksupohjainen ratkaisu tuo kustannushyötyjä ja tehostaa liittojen toimintaa sekä jäsenpalvelua.
Uusi puheviestintäratkaisu tarjoaa yhtenäiset puheviestintäpalvelut SAK:n ja sen liittojen eri puolilla Suomea sijaitseville toimipisteille. Ratkaisussa ammattijärjestön ja -liittojen eri toimipaikkojen puheliikenne kulkee jatkossa dataverkossa IP-puheena. Toimipisteiden ulkoinen ja sisäinen numerointi yhtenäistyy ja ratkaisuun liitettävä tavoitettavuusjärjestelmä ohjaa puhelut aina sinne missä ne voidaan käsitellä. Puheluiden lisäksi jäsenistön eri yhteydenottotavat kuten sähköpostit, weblomakkeeet, faksit ja tekstiviestit voidaan vastaanottaa ja käsitellä yhtenäisessä Contact Center -asiakaspalvelutoiminnossa.
Perinteisten puhelinkeskusten uusimistarve SAK:n liitoissa käynnisti hankkeen, jolla SAK:n ja liittojen dataverkkoon (SAKnet) haluttiin löytää yhtenäinen, kustannustehokas puheviestintäratkaisu.
"Yhtenäinen puhejärjestelmä mahdollistaa paremmin liittojen yhteistyön jäsenpalvelujen kehittämisessä. TeliaSoneran palveluna tarjoama ratkaisu oli sekä kustannusten että tavoitteiden toteuttamisen kannalta paras vaihtoehto. SAK:n ja liittojen laaja alueorganisaatio saa samat palvelut paikkakunnasta riippumatta ilman, että dataverkon kapasiteettia joudutaan kohtuuttomasti nostamaan. Keskittämisellä saadaan myös puheliikenteen kustannuksiin säästöjä. Kun puhe ja data saadaan toimimaan häiriöttömästi samassa verkossa, voidaan ottaa käyttöön esimerkiksi yhteisiä multimediapalveluja (video, puhe, data) SAK:n ja liittojen toimipisteiden väliseen yhteydenpitoon ja jäsenpalveluihin", kertoo tietohallintopäällikkö Maija Karimaa Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestöstä.
Palveluna tarjottava puheviestintäratkaisu ei vaadi laiteinvestointeja vaan kuukausittainen palvelumaksu sisältää Nortel Networksin puhepalvelimet, langattomat puheviestintäratkaisut, puhepalvelut sekä ratkaisun ylläpidon. IP-puhelimet on mahdollista joko ostaa tai vuokrata. Kokonaisuutta on helppo laajentaa ja integroida tarpeiden mukaan.
"Yhteistyömme SAK:n kanssa on ollut pitkäjänteistä ja olen iloinen, että voimme ratkaisullamme tehostaa Suomen vanhimman ja laajasti suomalaisen yhteiskunnan eri toimialoja edustavan ammattijärjestön ja sen liittojen toimintaa. VoIP-teknologia tarjoaa järjestösektorille aiempaa joustavamman, toiminnallisemman ja kustannustehokkaamman tavan toteuttaa viestintäpalvelut. TeliaSoneralla on pitkä kokemus puheviestinnän eri teknologioista ja olemme tiiviisti kehityksessä mukana yhdistämällä asiakkaillemme TeliaSoneran tietoliikenne- ja puheviestintäosaamisen kumppaneidemme vahvaan IP-osaamiseen", sanoo TeliaSonera Finlandin suuryritysasiakkaista vastaava Esa Korvenmaa.
Mika Jakobsson, Account Manager, TeliaSonera Finland Oyj
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi