TeliaSonera Finlandilta Linux-ratkaisuja pk-sektorille

TeliaSonera Finland alkaa tarjota asiakkailleen nyt myös Linux-pohjaisia SAP Hosting -palveluita. IBM:n teknologiaan perustuvan ratkaisun ansiosta myös pienet ja keskisuuret asiakkaat pääsevät hyödyntämään SAP-järjestelmiä luotettavasti ja kustannustehokkaasti. Konsepti on ensimmäinen laatuaan Suomessa.
Linux-pohjaiset palvelut vahvistavat TeliaSonera Finlandin asemaa SAP-käyttöpalveluiden tarjoajana. Suomessa TeliaSonera Finland on tarjonnut SAP-käyttöpalveluja jo 1990-luvun lopulta lähtien lähinnä suuryrityksille ja on SAP:n sertifioima hosting-partneri. SAP-käyttöpalvelu on osa Soneran hallinta- ja sovelluspalveluita, joissa TeliaSonera Finland vastaa yrityksen palvelimien toimivuudesta hoitamalla niiden valvonnan, hallinnan ja ylläpidon.
"Olemme panostaneet viime vuosina merkittävästi SAP-käyttöpalvelumme kehittämiseen ja meillä on pitkä kokemus palveluiden tuottamisesta erityisesti korkean käytettävyyden haastaviin SAP-järjestelmiin. Käyttöpalvelumme skaalautuu järjestelmäalustan ja palvelusisällön kautta vastaamaan asiakasyritystemme tarpeita. Linux-pohjaisen ratkaisun avulla voimme tarjota myös pienille ja keskisuurille yrityksille luotettavan SAP-käyttöpalvelun aivan uudella hintatasolla. IBM on sitoutunut Linux-järjestelmien kehitykseen ja heidän osaamisensa Linux-ratkaisujen toteuttamisessa on tunnustetusti maailman johtavaa", sanoo johtaja Tommi Kolehmainen TeliaSonera Finlandin yritysliiketoiminnasta.
TeliaSonera Finlandin pk-yrityksille suunnattu SAP Hosting -palvelu rakentuu IBM eServer xSeries-infrastruktuuriin, DB2-tietokantaan ja SuSE Linux -käyttöjärjestelmään sekä SteelEye Lifekeeper klusteri -ratkaisuihin. Infrastruktuurin luotettavuutta ja turvallisuutta on koeteltu käytännössä esimerkiksi Saksassa, jossa IBM on yhdessä kumppaneidensa kanssa toteuttanut useita Linuxille rakennettuja SAP-ratkaisuja.
"Linux on toistaiseksi markkinoiden ainoa käyttöympäristö, joka tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden aloittaa pienellä kokoonpanolla ja kasvaa saumattomasti IBM:n Mainframe-ympäristöihin saakka. Silti jo pienimmätkin ympäristöt hyötyvät Linuxin mahdollistamasta kustannustehokkuudesta, turvallisuudesta ja luotettavuudesta. Kokonaisuuden joustava toteuttaminen on TeliaSoneran tarjoaman konseptin vahvin ominaisuus", toteaa IBM:n Linux-liiketoimintaa Pohjoismaissa vetävä Kim Aaltonen.
"Linux-tuki on merkittävä askel SAP:n strategiassa ja avoimen teknologian hyödyntämisessä", kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Dan Ahlstedt SAP Finland Oy:ltä. "Asiakkaillemme tämä yhteistyö tarkoittaa enemmän vaihtoehtoja. Suomessa ensimmäiset pk-asiakkaat ovat jo siirtyneet tuotantoon Linux-ympäristössä."
Jukka Huhtanen, osastopäällikkö, TeliaSonera Finland Oyj
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi