Sonera helpottaa liikkuvaa työskentelyä

Sonera lanseeraa uuden kannettavaan pc-tietokoneeseen asennettavan käyttöliittymäohjelmiston helpottamaan liikkuvaa työskentelyä. Sonera Connect -käyttöliittymässä käyttäjä saa yhdellä painalluksella muodostettua tiedonsiirtoyhteyden esimerkiksi internetiin, sähköpostiin sekä intranetiin. Connect valitsee haluttaessa nopeimman käytössä olevan Soneran langattoman tiedonsiirtopalvelun saatavuusalueen mukaan. Käyttöliittymäohjelmisto on kehitetty TeliaSoneran yhteispohjoismaisena tuotekehityshankkeena ja lanseerataan samanaikaisesti myös Ruotsissa.
Yhä useammalla työntekijällä on kasvava tarve päästä käyttämään sähköpostia, internetiä tai yrityksen tietojärjestelmiä liikkeellä ollessaan. Kannettavaan tietokoneeseen asennettavassa uudessa Sonera Connect -käyttöliittymässä internet-, intranet- ja sähköpostiyhteyden käynnistäminen onnistuu yhdellä painalluksella yhdestä ja samasta näkymästä. Connect-käyttöliittymässä voi myös lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, ylläpitää puhelinmuistiota ja seurata yhteyksien käyttötilastoa.
"Helpotamme palvelulla liikkuvaa työskentelyä, kun eri yhteydenottotavat ja teknologiat on 'piilotettu' käyttäjältä yhden näkymän taakse. Palvelustrategiamme mukaisesti panostamme nyt erityisesti palveluidemme helppokäyttöisyyteen ja mobiilidatan käytön lisääminen on yksi tärkeimpiä kasvualueitamme. Connectin avulla käyttäjät voivat nyt entistä helpommin hyödyntää internetin ja muiden tietoverkkojen palveluita liikkeellä ollessaan, mikä lisää työskentelyn tehokkuutta. Yritykset puolestaan saavat Connectin avulla mobiilidatapalvelut käyttöönsä nopeasti ja vaivattomasti, käyttäjätuen tarve vähenee ja käyttäjiä on helppo hallinnoida, kertoo johtaja Tommi Kolehmainen TeliaSonera Finlandin yritysasiakasliiketoiminnasta.
Sonera Connect -päätelaiteohjelmisto sisältää kannettavaan pc-tietokoneeseen tarvittavat yhteysasetukset ja yleisimpien markkinoilla olevien matkapuhelinmallien vaatimat ajurit valmiina. Käyttöliittymän automaattisella ohjelmistopäivityksellä käyttäjällä on aina päivitetty ja uusimpia päätelaitteita tukeva Sonera Connect -ohjelmistoversio.
Connect-käyttöliittymän avulla voi käyttää Soneran tarjoamia langattomia tiedonsiirtopalveluja sekä kiinteitä laajakaista- ja lähiverkkoyhteyksiä. Sonera Connect valitsee haluttaessa automaattisesti käytössä olevista Soneran langattomista palveluista siirtonopeudeltaan nopeimman vaihtoehdon. Connect soveltuu esimerkiksi liikkuvaan työskentelyyn käyttäjälle, jolla on kannettava pc-tietokone ja Connect-käyttöliittymän tukema matkapuhelin tai muu datasiirron mahdollistava laite (esimerkiksi wlan-kortti kannettavassa tietokoneessaan) sekä Soneran langaton data- tai kiinteän verkon yhteys. Käyttöliittymän käyttöönotto on toistaiseksi Soneran asiakkaille maksutonta. Käyttöliittymällä käytetyistä palveluista asiakasta veloitetaan palvelusopimuksen ja voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
Connect-ohjelmisto on kehitetty TeliaSoneran yhteispohjoismaisena tuotekehityshankkeena. TeliaSonera Sweden tarjoaa Ruotsissa asiakkailleen ohjelmistoon perustuvaa Connect-tuotetta Telia-brandin mukaisena.
Yrityksen intranet-käytön mahdollistava Connect-käyttöliittymä on tilattavissa Soneran yritysmyynnistä ja edellytyksenä on, että yrityksellä on käytössään Sonera Mobile Gate -palvelu. Internet-käyttöön soveltuva Sonera Connect on ladattavissa 23. huhtikuuta alkaen www-osoitteessa www.sonera.fi/connect.

TeliaSonera Finland järjestää Liikkuvan työn infotilaisuuden perjantaina 23.4.2004 klo 10-12 Elimäenkatu 10, Futurium-tilassa, jonne toimituksen edustajat ovat tervetulleita tutustumaan Sonera Connect -ratkaisuun.
Simo Kovalainen, Product Manager, TeliaSonera Finland Oyj
Sähköposti: simo.kovalainen@teliasonera.com