Baltian maat mukaan Soneran yksinkertaiseen matkapuhelinhinnoitteluun ulkomailla

Matkapuhelin on ulkomailla usein edullisin tapa hoitaa yhteydenpitoa esimerkiksi kotijoukkoihin tai työpaikalle. 1.6.2004 lähtien puhelut esimerkiksi Virosta Suomeen hoituvat entistä yksinkertaisemmin.
Helpottaakseen asiakkaidensa viestintää ulkomailla on Sonera valinnut Pohjoismaisia ja Eurooppalaisia yhteistyöoperaattoreita. Yhteistyökumppaneiden verkon kautta soitettaessa puheluilla on aina sama edullinen minuuttihinta, joten puhelun kustannukset eivät tule yllätyksenä. Kesäkuun alusta lähtien Baltian maissa, Maltalla, Itävallassa, Espanjassa, Sveitsissä ja Islannissa soitettujen ja vastaanotettujen puhelujen hinnat muuttuvat.
Sonera on jakanut eurooppalaiset operaattorit kolmeen eri hintaryhmään, joiden hinnat ovat voimassa kaikkina viikonpäivinä ja vuorokauden aikoina. Esimerkiksi ensimmäiseen hintaryhmään kuuluvat pohjoismaat ja nyt myös Viro. Ajantasaiset tiedot puheluhinnoista ja yhteistyöoperaattoreista löytyy osoitteesta www.sonera.fi/matkalla.
Matkalla puhelimesta on muutakin hyötyä. Valitsemalla Soneran suositteleman operaattorin, varmistaa myös matkapuhelinpalvelujen toimivuuden, sillä kansainvälinen GPRS-verkkovierailu mahdollistaa myös sisältö- ja multimediapalvelujen käytön ulkomailla. Soneralla on Suomessa toimivista operaattoreista laajin kuuluvuus ulkomailla. Soneran GPRS toimii jo 57 maassa ja 84 operaattorin verkossa. Soneran matkapuhelinliittymä toimii tällä hetkellä yli 155 maassa 250 operaattorin verkossa.
Soneran matkapuhelujen hinnoittelu ulkomailla:
Hintaryhmä 1 (pohjoismaiset ja Viron suositusoperaattorit):
Soitto: 0,77 EUR/min
Vastaanotto: 0,37 EUR/min
Hintaryhmä 2 (muut eurooppalaiset suositusoperaattorit):
Soitto: 0,95 EUR/min
Vastaanotto: 0,55 EUR/min
Hintaryhmä 3 (muut eurooppalaiset operaattorit):
Soitto: 1,23 EUR/min
Vastaanotto: 0,55 EUR/min