Internetin musiikki- ja elokuvapalveluja Sonera Homerun -käyttäjien kokeiltavaksi

Sonera Homerun -palvelun käyttäjillä on kesän ajan mahdollisuus kokeilla valikoituja internetin musiikki- ja elokuvapalveluja ilman erillisveloitusta. Homerun-asiakkaat voivat tutustua eService Bar:n sisältökumppanien tarjontaan esimerkiksi kuuntelemalla musiikkia ja katselemalla lyhytelokuvia langattomilla internetpalvelualueilla Suomessa. Kokeilu on uusi innovatiivinen tapa tarjota ja käyttää viihdepalveluja.
Sonera HomeRun -palvelun avulla liikkuvat käyttäjät saavat yhteyden internetiin esimerkiksi lentoasemilla, konferenssikeskuksissa, hotelleissa, ravintoloissa ja toimistotiloissa. Soneran ja eService Bar:n kokeilussa käyttäjät voivat nyt Homerun-palvelualueella ollessaan, esimerkiksi hotellihuoneessa, kuunnella musiikkia tai nettiradiota ja katsella videoita internetissä kannettavalla päätelaitteellaan. Elokuun loppuun asti kestävässä kokeilussa viihdepalvelujen käytöstä veloitetaan vain Homerun-yhteysmaksu.
Musiikkitarjonnasta eService Bar:n sisältökumppaneina vastaavat Sony Music, Teosto ja Radio Helsinki, joiden valikoimasta löytyy sekä kansainvälisten että kotimaisten artistien musiikkia, musiikkiohjelmia ja videoita. Yhteistyökumppaneita ovat myös Pixoff ja Kinokulture, joiden tarjonta sisältää valikoiman suomalaisia lyhytelokuvia, animaatioita ja dokumentteja.
"Kokeilu on uusi innovatiivinen tapa hyödyntää teknologiaa musiikin kuuntelussa ja kasvattaa ihmisten musiikkitietoisuutta sekä kulutustapoja", kertoo Hans Rautio Sony Music Finlandista.
"Parhaat kotimaiset dokumenttielokuvat ovat jo pitkään olleet kansainvälistä huipputasoa. Kuluvana vuonna tuomme kattavan valikoiman elokuvia DVD-videoina myyntiin kirjakaupoissa. Se, että merkittävä osa valikoimasta on nähtävissä myös HomeRun-palvelun kautta, tukee myönteisellä tavalla tavoitettamme saada tämä rikas tarjonta jokaisen katsojan ulottuville", sanoo Kinokulturen toimitusjohtaja Jouko-Thomas Kleine.
Viihdepalveluja pääsee kokeilemaan kirjautumalla Sonera Homerun -palveluun ja seuraamalla linkkiä HomeRun Info-sivulla. Musiikki- ja videopalvelujen katseluun tarvitaan lisäksi internetistä maksutta ladattavissa oleva Windows Media Player -asennusohjelma.
Tommi Mattila, Product Manager, TeliaSonera Finland Oyj
Puh. +358-40-3022077