Oulun keskustan tapahtumista, palveluista ja tarjouksista tietoa matkapuhelimeen

Oulun Liikekeskus ry ja TeliaSonera Finland Oyj ovat allekirjoittaneet sopimuksen Soneran Mobiilikontakti-palvelun toimittamisesta ydinkeskustan yrittäjien käyttöön. Palvelua hyödynnetään Rotuaari Infossa, joka tiedottaa matkapuhelimen välityksellä Oulun keskustan tapahtumista, niihin liittyvistä palveluista ja tarjouksista niistä kiinnostuneille sekä toimii myös palautekanavana. Palvelu on kokeilukäytössä kesän ajan.
Tavoitteena on kokeilla, miten mobiili tiedottaminen vaikuttaa tiedottavan yrityksen asiakaspalvelun laatuun ja asiakaskontaktien hyödyntämiseen ydinkeskustaympäristössä. Mobiili tiedottaminen on osa Oulun yliopiston laajaa tutkimushanketta, jossa myös Sonera on mukana. Syksyllä on tarkoitus laajentaa Mobiilikontakti-palvelun käyttöä rotuaarin yritysten mainontaan ja muuhun markkinointiin.
Oulun ydinkeskustan yritykset muodostavat laajan ja kattavan palvelukokonaisuuden. Oulun liikekeskus ry on mukana Oulun yliopiston Rotuaari-tutkimushankkeessa. Siinä kehitetään ja testataan tulevaisuuden mobiilien multimediapalvelujen teknologioita ja liiketoimintamalleja. Keskeisiä ovat palvelu- ja testiympäristöt, langattomat teknologiat, uudenlaiset arvoverkostot ja monet kenttäkokeet. Rotuaari-hanke kuuluu Teknologian kehittämiskeskus Tekesin FENIX-Vuorovaikutteinen tietotekniikka -kehitysohjelmaan.
Oululaiset liikkeenharjoittajat voivat osallistua hankkeeseen eri rooleissa, kuten kohdennetun viestinnän tekijöinä. Liikekeskus ry:n jäsenyritykset pääsevät käyttämään tätä Soneran Mobiilikontakti-palveluun perustuvaa mobiilia viestintäkanavaa ensimmäisten joukossa. Tiedotteita lähetetään mobiilisti vain niistä kiinnostuneille.
Soneran Mobiilikontakti on yritysasiakkaille tarkoitettu mobiilimarkkinoinnin ja langattoman sidosryhmäviestinnän palvelu, jossa asiakas ei tarvitse omia ohjelmisto- tai laiteinvestointeja. Asiakas voi tarjota omalle asiakaskunnalleen, henkilöstölleen ja muille sidosryhmilleen kahdensuuntaisia mobiilipalveluita monioperaattoriympäristössä. Asiakas voi ottaa käyttöönsä tarpeen mukaan eri palvelutyyppejä, kuten tiedote- tai palautekanavan.
"Mobiilikontakti-palvelun avulla viestintä nopeutuu. Tutkimusten mukaan 93 % lukee matkapuhelimeen saapuneet viestit heti. Saapuneen tekstiviestin huomioarvo on suuri ja spontaanit muistamisarvot korkeita: 85 % viestin saaneista pystyi kertomaan lähettäjän tai saamansa viestin sisällön. Viestit johtavat myös toimintaan. Uskomme, että yhteistyömme Oulun Liikekeskuksen kanssa auttaa keskustan yrittäjiä kehittämään liiketoimintaansa tehokkaasti tavoittavan viestinnän myötävaikutuksella", sanoo aluejohtaja Hannu Heikka TeliaSonera Finlandista.
TeliaSonera Finland Oyj
Hannu Heikka Matkapuhelin: