Sonera tuo Sonyn musiikkipalvelun matkapuhelinasiakkaille

Sonera tuo Sonyn StreamMan-palvelun matkapuhelinasiakkailleen. StreamMan tarjoaa yksilöllisen musiikkikokemuksen missä ja mihin aikaan tahansa. Palvelun erikoisantia on mahdollisuus kuunnella ainoastaan tietyn teeman tai tyylin mukaista musiikkia tai vaikkapa vain omia suosikkeja - ilman mainoksia. Palvelu on heti asiakkaiden käytettävissä.
Maaliskuussa Hannoverin Cebit-messuilla julkistettu Sonyn musiikkipalvelu on laajentunut kattavaksi viihdekeskukseksi, joka on syksyllä käytettävissä myös internetissä laajakaistan kautta. StreamMan on streaming-tekniikalla toteutettu henkilökohtainen musiikkipalvelu, jonka avulla voi omalla matkapuhelimellaan kuunnella musiikkia, luoda soittolistoja, kuunnella uutisia, lukea tietoa artisteista sekä lähettää viestejä tai soittolistoja ystäville. Palvelu on Suomessa tarjolla vain Soneran asiakkaille.
"Olemme mielissämme siitä, että StreamMan-palvelu saa maailmanensi-iltansa tänään Suomessa. Erityisen iloisia olemme siitä, että saamme tuoda uuden jännittävän tuotteen markkinoille yhteistyössä TeliaSonera Finlandin kanssa, onhan se yksi Euroopan innovatiivisimmista operaattoreista. Tästä alkaa StreamManin Euroopan-laajuinen lanseeraus, joka jatkuu myöhemmin tänä vuonna, kun useat eurooppalaiset operaattorit ottavat sen valikoimiinsa. StreamManilla on potentiaalia tuoda matkaviestinverkkojen datasovelluksiin suuren luokan kasvua ja se on herättänyt suurta kiinnostusta operaattoreissa ympäri maailmaa, kertoo Sony Network Service Europen varatoimitusjohtaja Robert Ashcroft.
Sonyn StreamMan tarjoaa laajan valikoiman musiikkia sekä suurilta että riippumattomilta levy-yhtiöiltä erilaisten kanavien välityksellä. Palvelun tilaaja voi kuunnella normaalin musiikkivirran lisäksi esimerkiksi tiettyyn teemaan tai tyyliin keskittyviä kanavia: valita voi vaikkapa 90-luvun hittejä. Palvelu on myös vahvasti vuorovaikutteinen, sillä asiakas voi antaa palautetta parhaillaan soivasta kappaleesta - pidän tai en pidä. StreamMan hyödyntää kuuntelijoiden antamaa palautetta saman tien ja muokkaa soitettavaa kanavaa sen mukaisesti. Tilaaja voi myös tallentaa kappaleita henkilökohtaiseksi soittolistakseen ja kuunnella vain suosikkejaan.
"Sonyn StreamMan on vaikkapa toivemusiikkia soittavaa radio-ohjelmaa monipuolisempi viihdepalvelu. Se on myös väline ystävien väliseen yhteydenpitoon. Palvelun tilaaja voi esimerkiksi lähettää StreamManin kautta viestejä ja kortteja tai jakaa omia soittolistojaan ystäviensä kanssa", kertoo osastonjohtaja Olli-Pekka Takanen TeliaSonera Finlandista. "Jatkossa Soneran matkapuhelinasiakkaat voivat kuunnella StreamManin välittämää musiikkia myös tietokoneellaan laajakaistan kautta."
Yksilöllisten musiikkikanavien ja soittolistojen lisäksi palvelu välittää STT:n uutisia ja tarjoaa tietoa artisteista. Palvelun ajantasainen uutistarjonta sisältää musiikki- ja viihdeuutisten lisäksi talous- ja urheilu-uutisia. Artisteista tarjolla on muun muassa biografiat ja kuvia.
Sonyn StreamMan-palvelu on kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä. Palvelu edellyttää erillisen rekisteröitymisen ja sovelluksen lataamisen omalle matkapuhelimelle. Sovelluksen voi ladata Soneran palveluvalikossa osoitteessa wap.soneraplaza.fi Viihde Musiikki StreamMan tai wap.soneraplaza.fi Ladattavat sovellukset Viihde StreamMan.
StreamMan-palvelusta ei toistaiseksi veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Käytöstä veloitetaan Soneran voimassaolevan hinnaston mukainen tiedonsiirtomaksu. Palvelu toimii aluksi Nokian 6600 sekä Ericssonin P800 ja P900 -puhelimissa. Lisätietoja palvelusta löytyy osoitteesta www.sonera.fi/streamman.
Osastonjohtaja Olli-Pekka Takanen, TeliaSonera Finland Oyj
Puh. 02040-62096