Soneran Ateena-palvelun kautta: Kiivaimmat kisatunnelmat matkapuhelimeen

Soneran Ateena-palvelu virittää innokkaat penkkiurheilijat olympialaisten tunnelmaan jo kesäkuun alusta alkaen. Ennen kisoja palvelu tarjoaa taustatietoa ja tuloksia muun muassa karsintakilpailuista ja suomalaisista Ateenaan matkaavista urheilijoista. Olympialaisten aikana palvelu välittää tuoreet uutiset ja tunnelmat suoraan tapahtumien keskeltä ja toimii ajantasaisena tietolähteenä kisojen aikatauluista ja tuloksista.
Kisojen alla palvelun erikoisanti koostuu TeliaSonera Finlandin yhteistyöurheilijoiden Heli Koivula-Krugerin, Markus Pöyhösen, Johanna Mannisen sekä Jaakko Ojaniemen tuottamasta materiaalista. Kolumneissaan ja tekstiviestipäiväkirjoissaan he kertovat valmentautumisestaan, karsintakilpailuista ja elämästään vuoden tärkeimpien kisojen alla.
Kun olympialaiset alkavat, kiihtyy myös Ateena-palvelun ajankohtainen sisällöntuotanto. Kisojen aikana palvelu välittää kilpailujen ja televisiolähetysten aikatauluja, tulostietoja sekä kisakuulumisia ja uutisia. Ateena-palvelu toteutetaan osittain yhteistyössä Suomen Olympiakomitean kanssa. Palvelun sisältö sekä karsinta- ja olympiakisojen aikataulu- ja tulostiedot tulevat Soneran yhteistyökumppaneilta ja Suomen Tietotoimistolta.
Olympialaisten alla ja aikana Ateena-palvelu toimii myös kätevänä tietopankkina Kreikkaa, Ateenaa ja olympialaisia koskevissa kysymyksissä. Palvelun linkkejä selailemalla löytyy myös paljon mielenkiintoista yleistietoa urheilusta, kuten miksi kova myötätuuli on toiselle urheilijalle etu ja toiselle tuska tai miksi 100 m:n juoksuun lämmitellään eri tavoin kuin 200 m:n juoksuun.
Ateena-palvelu toimii kaikissa wap-selaimella varustetuissa matkapuhelimissa, mutta parhaan kokemuksen palvelusta saa värinäytöllisillä puhelinmalleilla kuten Nokia 3510i:llä, 3650:lla ja 6600:lla sekä SonyEricsson T68i:llä. Palvelu löytyy osoitteesta wap.soneraplaza.fi/ateena. Sitä voi käyttää myös Soneran palveluvalikon kautta osoitteessa wap.soneraplaza.fi urheilu ateena. Tarvittaviin asetuksiin liittyviä lisätietoja saa lähettämällä tekstiviestin ATEENA numeroon 15400. Ateena-palvelu kannattaa tallentaa kirjanmerkiksi (bookmark) oman puhelimen muistiin, jolloin sen käyttö on nopeaa ja helppoa.
Ateena-palvelu on kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä ilman erillistä rekisteröitymistä. Palvelusta ei veloiteta kytkentä- eikä kuukausimaksuja. Käytöstä veloitetaan Soneran voimassaolevan hinnaston mukainen tiedonsiirtomaksu.
Kehityspäällikkö Annika Salo, TeliaSonera Finland Oyj
Puh. 02040 64606