TeliaSonera HomeRun-palvelua koskevaan verkkovierailuyhteistyöhön Portugal Telecomin kanssa

TeliaSonera on solminut verkkovierailusopimuksen wlan-palveluista Portugalin johtavaan teleoperaattorikonserniin Portugal Telecomiin kuuluvien PT Wi-Fin ja TMN:n kanssa. Sopimus astuu voimaan juuri jalkapallon EM-kisojen alla Portugalissa. PT Wi-Fi tarjoaa wlan-palvelua yli 200 palvelualueella Portugalissa mm. hotelleissa EURO 2004-kaupungeissa, McDonalds-ravintoloissa sekä lentokentillä.
PT Wi-Fin kanssa käynnistyvän yhteistyön myötä TeliaSonera vahvistaa asemaansa johtavana wlan-roamingpalvelujen tarjoajana, jolla on eniten verkkovierailusopimuksia Euroopassa.TeliaSoneran verkkovierailuyhteistyö PT Wi-Fin ja TMN:n kanssa noudattaa GSM Associationin wlan-verkkovierailusuositusta IR61.
PT Wi-Fin kanssa tehdyn sopimuksen jälkeen HomeRun-palvelun käyttäjät voivat hyödyntää langatonta laajakaistayhteyttä yli 6 500 palvelualueella 17 maassa. Kaksisuuntaiset verkkovierailu-sopimukset mahdollistavat HomeRun-palvelualueiden käytön Suomessa ja Ruotsissa myös muiden operaattoreiden asiakkaille.

HomeRunin avulla liikematkustajat ja muut liikkuvat käyttäjät saavat yhteyden internetiin tai yrityksen omaan verkkoon myös ollessaan matkalla. HomeRun on käytettävissä esimerkiksi lentoasemilla, konferenssikeskuksissa, hotelleissa, ravintoloissa ja toimistotiloissa.

Lisätietoja HomeRunista ja verkkovierailusopimuksista:
www.sonera.fi/homerun (Suomi)
www.homerun.telia.com (Ruotsi)