Soneran palvelukokonaisuus uuteen Nokia 9500 -kommunikaattoriin

TeliaSonera Finland ja Nokia ovat yhteistyössä kehittäneet Nokia 9500 Communicator -laitteeseen palvelukokonaisuuden, jonka avulla kommunikaattorilla saa helposti yhteyden internetiin sekä yrityksen omiin tietojärjestelmiin. Yhteistyön tavoitteena on lisätä liikkuvan työskentelyn tehokkuutta ja langattomien tiedonsiirtopalvelujen käyttöä.

Nokia 9500 Communicator -laitteella voi muodostaa nopean internetyhteyden Soneran langattomissa verkoissa Suomessa ja ulkomailla, esimerkiksi Sonera Homerun -palvelualueilla ympäri maailmaa. Käyttäjä saa palvelukokonaisuuden avulla kommunikaattorilla turvallisesti yhteyden myös organisaationsa tietojärjestelmiin kuten intranetiin, sähköpostiin, kalenteriin sekä muihin toimisto- ja liiketoimintasovelluksiin.

Palvelukokonaisuuden käyttöönotto uudella kommunikaattorilla on tehty helpoksi, sillä asiakas saa tarvittavat perusasetukset automaattisesti laitteeseen käyttöönotettaessa. Käyttöön tarvitaan lisäksi Soneran liittymään kytketty langaton tiedonsiirtopalvelu.

Organisaatioille on tarjolla koulutus- ja tukipalveluja käyttöönottoon. Loppukäyttäjiä käytössä opastavat Soneran asiakaspalvelu ja palvelupisteet, jotka neuvovat tarvittaessa myös laiteasioissa.

"Kustannustehokkuus ja työskentelyn joustavuusvaatimukset lisäävät tarvetta mobiilipalveluille. Tutkimustemme mukaan käyttäjillä on suurin tarve olla langattomasti yhteydessä internetiin ja yrityksen sähköpostiin. Nykykäyttäjistä kuitenkin vasta osa hyödyntää päätelaitteiden langattoman tiedonsiirron ominaisuuksia. Nokian kanssa tehdyn yhteistyön tavoitteena on tehdä langattomien palvelujen käyttö mahdollisimman helpoksi ja edistää siten liikkuvaa työskentelyä ja mobiilidatamarkkinan kehitystä", kertoo yritysten langattomista tiedonsiirtoratkaisuista vastaava Timo Aarvala TeliaSonera Finlandista.

"Nokian ja Soneran yhteistyö on hioutunut toimivaksi ja luotettavaksi vuosien aikana ja perustuu samaan visioon siitä miten tulevaisuuden mobiili- ja tiedonsiirtopalveluita tulisi kehittää," sanoo johtaja Panu Kuusisto Nokiasta. "Nokia 9500 Communicator-laite ja Soneran edistynyt ja kattava verkko Suomessa sekä laajat verkkovierailusopimukset ulkomailla varmistavat, että voimme jatkossakin toimittaa yhteisille asiakkaillemme luotettavia, kustannustehokkaita huipputeknologian ratkaisuja."

Kolmella taajuudella toimivassa Nokia 9500 Communicator-laitteessa on kaksi värinäyttöä, täysmittainen näppäimistö, Symbian-käyttöjärjestelmä, sisäänrakennettu VGA-kamera, sähköposti, monipuoliset tiedon- ja ajanhallintasovellukset sekä tuki multimediaviesteille. Ohjelmat ja sovellukset voit ladata suoraan yrityksesi tietoverkosta langattoman lähiverkon (WLAN) tai nopean verkkoyhteyden (GPRS/EDGE) kautta. Nokia 9500 Communicator-laitteessa on 80 megatavun verran vapaata muistitilaa erilaisille verkosta ladattaville hyötysovelluksille sekä paikka lisämuistikortille.

Lisätietoja:

Timo Aarvala, Department Director, TeliaSonera Finland Oyj
Puh. +358 (0)2040 23561, matkapuhelin +358 (0)40 5965973

TeliaSonera

TeliaSoneran Suomen tulosyksikkö TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa tuotteita ja palveluita Sonera-brandin alla.

TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2003 TeliaSoneralla oli 11 957 000 matkaviestintäasiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 37 610 000), 8 061 000 kiinteän verkon asiakasta ja (osakkuusyhtiöt mukaanlukien9 160 000) ja 1 631 000 internet-asiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 1 691 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuun 2003 pro forma -liikevaihto oli 81,7 miljardia Ruotsin kruunua (9,01 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 26 694.
Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi
Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: