SurfPort Awards – TeliaSonera palkitsee innovatiivista ja helppokäyttöistä mobiilisisältöä

TeliaSonera on nimennyt ehdokkaat SurfPort Awards -palkintojen saajiksi. SurfPort Awards on TeliaSoneran ja Sony Ericssonin yhteinen hanke, jolla kannustetaan ja palkitaan sisällöntuottajia pohjoismaista ja Baltiasta mobiilien Internet-palvelujen kehittämiseen.

“SurfPort Awards -hankkeella haluamme palkita mobiilisisällön kehittämisestä TeliaSoneran SurfPort-mobiiliportaaliin ja kannustaa siihen. Päätavoitteenamme on tarjota SurfPort-asikkaillemme pohjoismaissa ja Baltiassa viihdyttäviä, hyödyllisiä ja helppokäyttöisiä mobiili Internet-palveluja. Ehdokasasettelu korostaa sisällöntuottajan merkitystä parhaan sisällön mahdollistamisessa käyttäjille”, toteaa Martin Vendel, TeliaSonera AB:n Product Area Mobile -toiminnon johtaja.

Palkintojenjakotilaisuus järjestetään Kööpenhaminassa 28. lokakuuta, ja siellä ovat läsnä ehdolle asetut sisällöntuottajat sekä muita merkittäviä televiestintäalan toimijoita pohjoismaista ja Baltiasta.

alkintoluokat: Ehdolla olevat sisällöntuottajat:

Vuoden sisällöntuottaja Lunarstorm, Ruotsi
Paragallo, Norja

Lisätietoja ehdokkaista liittessä.

SurfPort
SurfPort on TeliaSoneran mobiili Internet-portaali, joka tarjoaa asiakkaille nopean ja helpon pääsyn viihdepalveluihin, sähköpostiin, hakukoneisiin, paikannuspalveluihin, uutisiin jne. SurfPort toimii tällä hetkellä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Suomessa ja Liettuassa.

_____________________________________________
Lisätietoja lehdistölle antaa:
Charlotte Züger, TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30

TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2004 TeliaSoneralla oli 15 411 000 matkaviestintäasiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 51 359 000), 8 312 000 kiinteän verkon asiakasta ja (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 8 943 000) ja 2 017 000 internet-asiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 2 056 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuun 2004 -liikevaihto oli 81,9 miljardia Ruotsin kruunua (9,08 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 29 082.