TeliaSonera tuo WLAN-palvelu HomeRunin lentokoneisiin

TeliaSonera on allekirjoittanut verkkovierailusopimuksen Connexion by Boeing -nimisen langattoman Internet-palvelun tarjoajan kanssa TeliaSoneran langattoman laajakaistapalvelun, HomeRunin, käyttöönottamisesta lentokoneissa tästä päivästä alkaen. TeliaSonera on fokusoidun palveluvalikoimansa avulla ottamassa johtoaseman siirtymisessä kiinteän verkon palveluista matkaviestintään ja Internet-pohjaisiin palveluihin. HomeRun on olennainen osa TeliaSoneran matkaviestinpalveluja.

”Lentokoneissa vietettyä aikaa voi jatkossa käyttää tehokkaammin ja siitä tulee arvokkaampaa asiakkaillemme, koska he voivat työskennellä verkossa lentojen aikana”, sanoo TeliaSonera AB:n Marketing, Products & Services yksikön johtaja Terje Christoffersen.

HomeRun-palvelu tulee olemaan saatavilla kaikissa koneissa SAS:n pitkillä lennoilla sekä monilla Lufthansan, ANA:n ja Japan Airlinesin lennoilla.

Palvelun käyttö edellyttää ainoastaan tavallista HomeRun-liittymää, kannettavaa tietokonetta ja PC/WLAN-korttia. Turvallisuussyistä 2G/3G-teknologiaa hyödyntävien PC/WLAN-korttien käyttö lentokoneissa on kuitenkin kielletty.

Palvelun hinnoittelu perustuu lennon pituuteen:

HomeRun-asiakkaat HomeRun-asiakkaat Suomessa
Ruotsissa ja Norjassa (ilman ALV:tä):
(ilman ALV:tä):
Lyhyet lennot (-3h) 116 SEK/NOK 13,1 EUR
Keskipitkät lennot (3-6h) 156 SEK/NOK 17,2 EUR
Pitkät lennot (6h-) 236 SEK/NOK 26,2 EUR

HomeRun-liittymiä voi tällä hetkellä käyttää yli 15 000:lla palvelualueella yli 20 maassa ympäri maailman.

Lisätietoja palvelusta osoitteessa www.homerun.teliasonera.com.