TeliaSonera, Sony Ericsson ja Ericsson esittävät: Pohjoismaiden ja Baltian parhaimmat langattomat internet-palvelut – SurfPort Awards -palkintojen voittajat

Vuoden 2006 Pohjoismaiden ja Baltian parhaimmat langattomat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa on nyt valittu. Voittajat kuudessa sarjassa valittiin SurfPort Awards ‑tilaisuudessa Tukholmassa 25.1.

Vuoden paras sisällöntuottaja

Fonecta, Suomi. Fonecta tarjoaa täyden valikoiman käyttäjäystävällisiä ja hyödyllisiä langattomia sisältöpalveluja, kuten hakupalvelun, valkoiset ja keltaiset sivut, kartat sekä sääpalvelun. Yhtiö toimii loistavana esikuvana alan muille toimijoille.

Vuoden innovatiivisin palvelu

Opplysningen 1881, Norja. Opplysningenin kekseliään, matkapuhelimen käyttöä helpottavan palvelun ansiosta tuntemattomat soittajat ovat enää muisto vain.

Vuoden paras palvelu käyttäjien luomaa sisältöä varten

Lunarstorm, Ruotsi. Lunarstorm on kotimaassaan suosituin nuorten yhteisö. Yhtiö parantaa jatkuvasti matkaviestinpalvelujaan, jotta nuoret voisivat tavata ystäviään matkapuhelimen välityksellä.

Vuoden tulokas

Plius, Liettua. Plius on tuonut markkinoille matkaviestinpalvelun kiinteistöjen ja autojen osto- ja myynti-ilmoituksia varten. Palvelusta on lyhyessa ajassa tullut hyvin suosittu.

Vuoden paras mediavirtapalvelu

NRK, Norja. NRK:n edistyksellisen matkaviestintarjooman ansiosta käyttäjät voivat katsoa TV:tä matkapuhelimillaan liikkeellä ollessaan. NRK on vaikuttanut voimakkaasti liiketoiminnan kehitykseen.

Vuoden paras musiikkipalvelu

Trio, Viro. Trion ansiosta ihmiset voivat ladata musiikkia matkapuhelimiinsa kaikkialla, ja yhtiön U-Pop-palvelu on paras esimerkki matkapuhelimia varten luodusta musiikkitarjoomasta.

SurfPort Awards on vuoden tärkein tarpahtuma sisällöntuottajille ja langattoman internetin toimijoille. TeliaSonera järjestää SurfPort Awards ‑tilaisuuden yhdessä Sony Ericssonin ja Ericssonin kanssa. Tarkoituksena on palkita vuoden parhaat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa ja innostaa uusia toimijoita kehittämään käyttäjäystävällisiä ja älykkäitä sisältöpalveluja matkapuhelmeen. Lisäksi SurfPort Awards ‑tilaisuuden tavoitteena on toimia tärkeänä kohtauspaikkana langattoman internetin sisällöntuottajille.