Telia Navigator -navigointipalvelu nyt myös tietokoneeseen

(3GSM World Congress, Barcelona) Ensimmäinen PC-pohjainen navigointipalvelu online-karttoineen on nyt todellisuutta Ruotsissa. TeliaSonera laajentaa langatonta Telia Navigator -navigointipalveluaan toimimaan 1.3.2007 alkaen myös tietokoneissa. Kun palveluun syöttää paikan, jonne haluaa mennä, palvelu auttaa parhaan reitin valinnassa koko Länsi-Euroopassa. Palveluun voi syöttää myös henkilön tai yrityksen nimen, osoitteen tai puhelinnumeron, jolloin palvelu lähettää liikkuvan kartan ajo-ohjeineen suoraan matkapuhelimeen tai tietokoneelle. Palvelu on toteutettu GPS-tekniikalla.

Uusi, laajennettu navigointipalvelu on suunnattu ennen kaikkea yrityksille, joiden ajoneuvoihin on asennettu päätelaitteet. Palvelusta hyötyvät esimerkiksi kuljetusliikkeet ja huoltohenkilöstö, joille lähetetään työ- tai ajomääräyksiä suoraan päätelaitteelle. Palvelusta löytyy myös tietoja liikennehäiriöistä, lähimmän huoltoaseman tai ravintolan sijainnista ja matkan varrelle osuvista mielenkiintoisista paikoista.

– Monet yritykset arvostavat sitä, että ajo-ohjeet saa nopeasti suoraan matkapuhelimeen, sillä se auttaa hoitamaan työt järkevästi ja tehokkaasti. Laajentamalla navigointipalvelun tietokoneisiin tavoitamme uusia asiakasryhmiä, ja kiinteä hinta auttaa asiakkaita pitämään kustannukset kurissa, mitä tiedämme yritysten arvostavan", sanoo Håkan Dahlström, TeliaSoneran Mobility Services -liiketoiminta-alueen Ruotsin johtaja.

Kartat aina ajan tasalla

Telia Navigator -palvelun karttoja päivitetään jatkuvasti internetin kautta. Käyttäjän ei siis tarvitse huolehtia päivityksistä hankkimalla kalliita CD-levyjä. Kun navigointipalvelu yhdistetään Telia Connect -palveluun, joka tarjoaa langattoman internet-yhteyden tietokoneisiin, asiakkaat voivat aina luottaa siihen, että he saavat nopeasti tiedon parhaasta reitistä haluamaansa päämäärään.

Edullisempi hinta, kustannukset kurissa

Helmikuun 1. päivästä lähtien palvelun kuukausimaksu sisältää myös langattoman dataliikenteen. Navigointipalvelun käyttö maksaa kuukaudelta 79,20 kruunua ilman arvonlisäveroa (99 kruunua ml. alv) ja 880 kruunua kahdeltatoista kuukaudelta ilman arvonlisäveroa (1 100 kruunua ml. alv). Samalla aloituspaketin hintaa lasketaan runsaalla 20 prosentilla eli 796 kruunuun ilman arvonlisäveroa (995 kruunua ml. alv).

Uusi PC-pohjainen Telia Navigator -palvelu on saatavilla 1.3. alkaen.

Telia Navigator -demot 3GSM World Congress -tapahtumassa

Telia Navigator -palvelua esitellään tiedotusvälineiden edustajille TeliaSoneran mediakeskuksessa 12. 14.2.2007 Barcelonan 3GSM World Congress -tapahtumassa.