Lars Nyberg nimitetty TeliaSoneran uudeksi toimitusjohtajaksi

TeliaSoneran hallitus on nimittänyt Lars Nybergin TeliaSonera AB:n uudeksitoimitusjohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 3.9.2007.

Lars Nybergillä on pitkä ja menestyksekäs ura sekä kansainvälisesti että Ruotsissa. Tällä hetkellä hän on Micronic Laser Systems AB:n, IBS AB:n ja DataCard Inc:n hallitusten puheenjohtaja, sekä Autoliv Inc:n ja Snap-On Inc:n hallitusten jäsen.

Vuodesta 1995 vuoteen 2003 Lars Nyberg oli yhdysvaltalaisen IT-yrityksen, NCR Corp:n (NYSE: NCR) hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja. Hän jatkoi yrityksen hallituksen puheenjohtajana vuoteen 2005 asti. Aiemmin Lars Nyberg on toiminut useissa johtotehtävissä Philipsillä, ja hän oli myös Philips Group Management Committee:n jäsen.

“Näytöt Lars Nybergin osaamisesta ovat vakuuttavat. Hänellä on laaja kansainvälinen kokemus, ja hän on erittäin sopiva toimitusjohtaja johtamaan TeliaSoneraa tulevaisuuteen. Hän on inspiroiva tiiminrakentaja ja visionäärinen johtaja, jolla on vahva kaupallinen fokus”, sanoo Tom von Weymarn, TeliaSoneran hallituksen puheenjohtaja.

Lars Nyberg on syntynyt vuonna 1951 ja koulutukseltaan hän on ekonomi Tukholman yliopistosta. Hän asuu Tukholmassa.