TeliaSonera esittelee parhaat langattomat internetpalvelut – vuoden 2008 SurfPort Awards palkintojen voittajat

Eilen illalla Tukholmassa pidetyssä gaalajuhlassa julkistettiin vuoden 2008 SurfPort Awards palkintojen voittajat – Espanjan sekä Pohjoismaiden ja Baltian alueen parhaat SurfPort-portaalin mobiilisisällön tuottajat. Voittajat valittiin kuudesta eri luokasta.

“Internetin käyttö on vihdoinkin siirtynyt matkapuhelimeen, ja takanamme on jälleen yksi vuosi, jolloin luovia sisältöpalveluja ja sovelluksia on tullut saataville asiakkaidemme matkapuhelimiin,” kertoo TeliaSoneran Mobility Services liiketoiminta-alueen johtaja Kenneth Karlberg. ”Olen varma siitä, että matkapuhelinten sisältöpalvelut tulevat kiinnostamaan asiakkaitamme jatkossakin, jopa enenevässä määrin,” hän toteaa.

Vuoden mobiilipelien tuottaja – palkinnon saa EA Games.

EA Games tarjoaa laajan valikoiman pelejä, joihin kuuluu monia paljon ladattuja ja suosittuja pelityyppejä. EA on onnistunut uudistamaan ja muuttamaan konsolipelejä mobiiliin muotoon säilyttäen vahvan brändiarvon, jota erinomainen markkinointi tukee.

Vuoden mobiilitelevisiopalvelujen tuottaja – palkinnon saa Media Team Liettuasta.

Media Teamin “100 seconds” videopalvelu tarjoaa helppokäyttöisen, kiinnostavan ja yksinkertaisen palvelun, jonka sisältö sopii matkapuhelimeen. Palvelua päivitetään jatkuvasti, ja se on aito tilauspalvelu, jolla on korkea käyttöaste ja asiakasuskollisuus.

Paras yhteisöllinen ja sosiaalinen verkkopalvelu – palkinnon saa Facebook.

Facebook on SurfPort-mobiiliportaalin suosituin ja helpoimmin omaksuttava yhteisöpalvelu. Palvelu kannustaa globaaliin verkottumiseen, ja mobiiliversiolla on helppo käyttöliittymä, josta tulee nettikokemuksen luonnollinen jatke.

Vuoden mobiilimusiikin tuottaja – palkinnon saa Roxy Recordings Ruotsista.

Roxy Recordings on innovatiivinen, itsenäinen levy-yhtiö, joka työskentelee paikallisten artistien kanssa ja jolla on rohkeutta kokeilla uusia liiketoimintamalleja. Roxy Recordings on menestynyt mobiilikanavalla ja toimii uusien konseptien ja kampanjoiden vireillepanijana.

Vuoden sisällöntuottaja – palkinnon saa Ekstra Bladet Tanskasta.

Ekstra Bladet on osoittanut suurta sitoutuneisuutta matkaviestinliiketoimintaan ja on jatkuvasti päivittänyt mobiilisivuston ulkonäköä ja tuntumaa. Ekstra Bladet on ollut mukana SurfPort-palvelussa jo pitkään, ja sen uskolliset asiakkat palaavat käyttämään sen palveluja yhä uudelleen.

Nouseva tähti – palkinnon saa Boost Communications AS Norjasta.

Boost Communications on yhdistänyt mobiilikäytön onnistuneesti Facebook-palveluun mahdollistamalla kuvien lataukset multimediaviestipalvelun kautta. Palvelu on innovatiivinen ja helppo käyttää, ja sillä on mahdollisuuksia tulla pitkäaikaiseksi menestystuotteeksi.

Yksi palkintoluokista, “Yhteiskunnallinen ja sosiaalinen verkosto”, on uusi tänä vuonna.

“Sosiaaliset verkostot ovat todella edenneet mobiileihin päätelaitteisiin tänä vuonna ja ovat hyvin suosittuja asiakkaidemme keskuudessa. Sen vuoksi päätimme korostaa niitä tällä uudella luokalla,” sanoo Kenneth Karlberg.

SurfPort Awards on vuoden tärkein tapahtuma sisällöntuottajille ja langattomien internetpalvelujen tuottajille. Tämä on järjestyksessä neljäs peräkkäinen vuosi, jolloin TeliaSonera jakaa SurfPort Awards -palkintoja. Tarkoituksena on palkita vuoden parhaat SurfPort-palvelun mobiilisisällön tuottajat. Tarkoitus on myös innostaa muita kehittämään uusia käyttäjäystävällisiä ja älykkäitä palveluja matkapuhelimeen.