TeliaSonera lanseeraa 3G-verkon Kazakstaniin

TeliaSoneran tytäryhtiö Kcell lanseeraa 3G-matkapuhelinverkon Kazakstaniin. Kcell aloittaa 3G-palveluiden tarjonnan 1. joulukuuta Astanassa ja Almatyssa (ent. Alma-Ata).

”3G-verkon avaaminen Kazakstaniin avaa meille aivan uusia mahdollisuuksia ja samalla se on merkittävä edistysaskel koko maan viestintäyhteyksien kehityksessä”, sanoo TeliaSoneran Euraasian toiminnoista vastaava johtaja Tero Kivisaari. ”3G-verkko nostaa merkittävästi datasiirtopalveluiden laatua ja nopeutta. Asiakkaillemme pääsy nopeaan tietoverkkoon tuo mahdollisuuden suurtenkin tiedostojen siirtoon, sähköpostiin ja vaikka on line–pelaamiseen. Lisäksi asiakkaille tarjotaan uutena palveluna videopuheluita”, Kivisaari jatkaa.

Kuluttajien kysyntä entistä suurempaan kapasiteettiin ja nopeampiin yhteyksiin on maailmanlaajuinen ilmiö. 3G-verkon käynnistäminen nostaa kehittyvät kansantaloudet viestintäpalveluiden osalta kerralla samalle tasolle ns. kehittyneiden maiden kanssa.

Kazakstanin kaksi poliittisesti ja kansainvälisesti merkittävää lähitulevaisuuden suurtapahtumaa ovat OSCE Summit (Organization for Security and Cooperation in Europe) ja Aasian seitsemännet talvikisat. Tapahtumien virallisena yhteistyökumppanina Kcell tarjoaa näiden tapahtumien kansainvälisille vieraille jaaikallisille osallistujille korkealaatuiset kolmannen sukupolven tietoliikennepalvelut.