Muutoksia TeliaSoneran johdossa

Robert Andersson on nimitetty Soneran toimitusjohtajaksi ja TeliaSoneran johtoryhmän jäseneksi.

Suomen markkinat ovat yksi TeliaSoneran tärkeimmistä markkinoista ja yhtiön ydinliiketoimintaa. Yhtiön profiilin terävöittämiseksi ja panostaaksemme maailmanluokan asiakaskokemuksen tarjoamiseen kaikille Soneran asiakkaille olemme rekrytoineet Robert Anderssonin johtamaan kaikkia niitä liiketoimintayksiköitä, jotka toimivat asiakasrajapinnassa Suomessa. Uusi toimitusjohtaja aloittaa Sonerassa 14.5.2012. Robert Andersson raportoi TeliaSoneran toimitusjohtajalle Lars Nybergille ja hänestä tulee TeliaSoneran johtoryhmän jäsen.

– Olen erittäin tyytyväinen siihen, että onnistuimme saamaan Robert Anderssonin, jolla on laajaa kansainvälistä kokemusta ja vankka tausta matkaviestinnän alalta Nokia-konsernista sekä vahva verkosto Suomessa, johtamaan ja vahvistamaan liiketoimintaamme ja Sonera-brändiä Suomessa, sanoo toimitusjohtaja Lars Nyberg.

– Soneralla on tärkeä asema Suomen ICT-alalla, ja TeliaSonera on vahva alueellinen toimija. Toimittuani vuosia matkapuhelinliiketoiminnassa, olen todella innostunut siirtymään näin edistyksellisen operaattorin palvelukseen, sanoo Robert Andersson.

Robert Andersson on 51-vuotias ja toiminut uransa aikana monissa johtotehtävissä Nokia-konsernin strategian ja liiketoiminnan kehityksessä, myynnissä, taloushallinnossa ja tuotannossa.  Viime vuosina hän on johtanut Strategic Alliances and Business Development  toimintoa sekä toiminut Devices Finance, Strategy and Sourcing- ja Customer and Market Operations yksiköiden johtajana. Hän oli Nokia Oyj:n johtokunnan jäsen vuosina 2005–2009. Robert Anderssonilla on kauppatieteiden maisterin tutkinto Svenska handelshögskolanista ja MBA-tutkinto Washington D.C:ssä toimivasta George Washington Universitystä.

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedon Ruotsin arvopaperimarkkinalain (lagen om värdepappersmarknaden) ja/tai Ruotsin rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tieto on annettu julkaistavaksi 2.4.2012, 8.00 CET.