TeliaSonera Suomen arvokkain pörssibrändi

TeliaSonera on jo toista vuotta peräkkäin OMX Helsingin arvokkain brändi (8 499 milj. euroa). Brändien rahallinen arvo määritettiin ISO-standardin vaatimusten mukaisesti, ja määrityksestä vastasi BrandWorxx. Tutkimuksessa olivat mukana kaikki OMX Helsingissä noteeratut yhtiöt.

Tutkimuksen mukaan toiseksi arvokkain brändi oli Nordea (5 387 milj. euroa) ja kolmanneksi arvokkain Nokia (5 129 milj. euroa).

”TeliaSoneran yritysbrändin korkeaan arvoon on vaikuttanut yhtiön globaali läsnäolo ja lokaali tekeminen. Yhtiö toimiii monilla markkinoilla sopeuttaen toimintaansa aina paikallismarkkinan mukaan”, sanoo BrandWorxxin markkinointianalyytikko Jukka Vaittinen.

”Meille nyt myönnetty palkinto osoittaa, että teemme asioita oikein. Olemme kansainvälinen yhtiö, jolla on globaali strategia mutta joka toimii kaikkialla vahvasti paikallisena yhtiönä. Palvelumme ovat keskeisessä asemassa ihmisten jokapäiväisessä elämässä, ja pyrimme vahvalla panostuksellamme varmistamaan asiakkaillemme erinomaisen asikaskokemuksen”, sanoo TeliaSonera Finlandin toimitusjohtaja Robert Andersson.

Lisätietoja:

Tatu Tuominen, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Sonera