TeliaSonera jatkaa espanjalaisen operaattorinsa Yoigon kehittämistä

TeliaSonera on päättänyt jatkaa menestyksekkään espanjalaisen operaattorinsa Yoigon kehittämistä. Vuonna 2006 toimintansa aloittanut Yoigo toimii markkinoillaan haastajana, jolla on hintavetoinen strategia. Yhtiö on kasvanut voimakkaasti, ja vuoden 2012 lopussa sen liittymämäärä oli 3,7 miljoonaa.

”Yoigolla on erinomaiset mahdollisuudet kehittyä edelleen. Koska yhtiö ei markkina-asemaltaan ole samalla viivalla muiden toimintojemme kanssa, olemme kuitenkin olleet valmiit myymään sen sillä edellytyksellä, että tarjotussa kauppahinnassa huomioitaisiin yhtiön tulevat kasvumahdollisuudet. Koska tämä vaatimus ei ole täyttynyt, olemme nyt lopettaneet myyntiprosessin ja aiomme jatkaa yhtiön kehittämistä”, toteaa TeliaSoneran toimitusjohtaja Per-Arne Blomquist.

Vuonna 2012 Yoigon liikevaihto kasvoi 12,5 prosenttia paikkallisissa valuutoissa laskettuna ja oli 8 382 milj. Ruotsin kruunua. Käyttökate kasvoi 49,3 prosenttia ja oli 627 milj. kruunua.

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedotteen Ruotsin arvopaperimarkkinalain (lagen om värdepappersmarknaden) ja/tai Ruotsin rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tiedote on annettu julkaistavaksi 2.4.2013, 0830 (CET).