TeliaSonera ostaa AinaComin kuluttajaliiketoiminnan ja verkot

TeliaSoneran suomalainen tytäryhtiö TeliaSonera Finland Oyj on allekirjoittanut sopimuksen AinaComin kuluttajaliiketoiminnan ja kiinteiden verkkojen ostamisesta. Sopimus vahvistaa Soneran asemaa Suomen markkinoilla. Järjestelyn velaton kokonaishinta on 47 milj. euroa.

AinaComin kuluttajaliiketoiminta käsittää 15 900 kiinteän verkon laajakaistaliittymää, 9 000 kiinteän verkon puheliittymää, 29 000 kaapeli-tv-liittymää ja 10 000 matkaviestinliittymää.

“Sopimuksen myötä Sonera vahvistaa asemiaan Hämeenlinnan alueella ja tiivistää yhteistyötään AinaComin kanssa yritysliiketoiminnassa. AinaComin kuluttaja-asiakkaat voivat jatkossa valita palvelunsa Soneran laajasta kiinteän verkon, laajakaista-, tv- ja mobiilipalveluiden tarjoamasta”, sanoo TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajaksi 1.4. alkaen nimitetty Valdur Laid.

Kauppaan kuuluvat myös AinaComin kiinteät verkot laitteineen ja järjestelmineen. Kaupan kohteena olevan liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2013 oli noin 16 milj. euroa ja käyttökate noin 6 milj. euroa. Kaupan odotetaan synnyttävän merkittäviä synergiaetuja. Sopimuksen myötä 43 työntekijää siirtyy Soneralle.

Handelsbanken on toiminut TeliaSoneran taloudellisena neuvonantajana.