TeliaSonera ja Telenor vetäytyvät Tanskan-toimintojen yhdistämishankkeesta

TeliaSonera ja Telenor ilmoittivat tänään päätöksestään perua Tanskan-liiketoimintojensa yhdistäminen. Yhtiöt eivät onnistuneet pääsemään Euroopan komission kanssa yhteisymmärrykseen hankkeen ehdoista. Tavoitteena oli vahvan matkaviestinoperaattorin perustaminen Tanskan markkinoille.

TeliaSonera ja Telenor solmivat viime vuoden joulukuussa sopimuksen Tanskan-toimintojensa yhdistämisestä. Uusi yhteisyritys olisi muodostanut vahvan matkaviestinoperaattorin, joka olisi lisännyt investointeja verkkoihin ja teknologiaan, ja siten parantanut tanskalaisille asiakkaille tarjottavaa palvelua.

”Tavoitteenamme on alusta alkaen ollut investointien lisääminen Tanskassa. Mielestämme uusi toimija olisi ollut niin suuri ja investointikykyinen, että se olisi parantanut tarjottavien palvelujen laatua, nopeutta ja kattavuutta, ja siten aidosti hyödyttänyt sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita”, sanoo TeliaSoneran Euroopan alueen johtaja Robert Andersson.

Neuvotteluissa on nyt kuitenkin tultu pisteeseen, jossa on mahdotonta saada suunnitellulle liiketoimelle hyväksyntä.

”Katsoimme, että on molempien yhtiöiden etu, että asiassa vihdoin tehdään ratkaisu. TeliaSonera ja Telenor jatkavat kilpailijoina ja yhtiöiden nykyiset, edelleen toiminnassa olevat Tanskan-toiminnot tarjoavat jatkossakin tuotteita ja palveluita Tanskan-markkinoilla erillisinä toimijoina”, kertoo Telenorin Euroopan alueen johtaja Kjell Morten Johnsen.

TeliaSonera ja Telenor jatkavat nyt strategisten vaihtoehtojen tutkimista Tanskan markkinoilla.

Puhelinkonferenssi analyytikoille ja median edustajille klo 9.00 CET

TeliaSonera ja Telenor kutsuvat Sinut puhelinkonferenssiin TeliaSoneran talous- ja rahoitusjohtaja Christian Luigan kanssa.

Puhelinnumero: +44 (0) 1452 560304

Koodi: 37601449

Voit myös kuunnella tilaisuuden jälkikäteen nauhoitteena 17.9.2015 asti.

Puhelinnumero: +44 (0) 1452 55 0000
Koodi: 37601449

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedotteen Ruotsin arvopaperimarkkinalain (lagen om värdepappersmarknaden) ja/tai Ruotsin rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tiedote on annettu julkaistavaksi 11.9.2015 klo 8 (CET).