Sveriges bästa telefonister korade

I växeln på Skanska i Göteborg sitter Sveriges bästa telefonister. De tog igår hem priset "Bästa telefonister" i Telias mästerskap i telefonservice. Förutom pris för bästa telefonist delades priser ut i klasserna växel och call center.
I Göteborg korade Martin Timell igår vinnarna i årets SM i telefoni. Tävlingen går till så att företagen som deltar blivit uppringda anonymt 200 gånger under september och oktober 1999 av Svenska GALLUP. Företagen har bland annat bedömts efter hur lång tid det tar innan någon svarar, vilket bemötande man får och om man får kontakt med den person man söker. Mästerskapet som hölls för sjunde året i rad, hade lockat 82 företag att delta. Förutom Skanska i Göteborg fick ytterligare sju andra företag i olika branscher och klasser pris. Dessa var: Paroc AB, Skövde
Radisson SAS Park Avenue Hotel, Göteborg
York Refrigeration Sweden AB, Sundsvall
SITEL Nordic AB, Örebro
LRF Media Dialogcenter, Malmö
Privatgirot AB, Stockholm
Celero Support AB, Olofström Arbetsförmedlingen i Luleå fick dessutom pris för bästa offentliga verksamhet och AMS Infocenter i Söderhamn för bästa nykomling. De svenska mästarna fick bland annat konstverk av Seth Einarsson och Lars Pagfeldt.