Nummerupplysning på Internet

Nu erbjuder Telia InfoMedia Respons nummerupplysning via Internet till företagskunder. Den nya tjänsten, 118 118 Online, vänder sig framför allt till större företag och koncerner som har behov av ständigt aktuella telefonnummer och adresser.
118 118 Online ger kunderna tillgång till samma databas som nummerupplysningen 118 118. Här kan företaget söka efter privatpersoner, företag, vem som har ett speciellt telefonnummer eller vilka företag som är registrerade på ett specifikt organisationsnummer. - Den nya tjänsten sparar både tid och pengar åt företagen då de med hjälp av 118 118 Online alltid kan hålla sina egna kundregister aktuella i och med att de har onlinekontakt med vår databas, säger Stefan Järvetun, projektledare på Telia InfoMedia Respons. Tekniken för 118 118 Online har utvecklats internt inom Telia. 118 118 Online kan även byggas in i företagets intranät. Telia InfoMedia Respons nummerupplysningstjänster tar emot ca 55 miljoner samtal per år. Följande tjänster erbjuds: 118 118 Nummerupplysningen, 118 119 Utlandsupplysning, 118 999 Namnupplysningen. På Internet http://www.118118online.com finns det möjlighet att se hur tjänsten fungerar.