Telia vidgar utbudet av specialtjänster för e-postanvändare

Telias närmare 700 000 e-postanvändare får nu tillgång till ytterligare en tjänst, som förenklar hanteringen av e-post. Redan tidigare har kunderna haft möjlighet till autosvar, automatisk vidarebefordran av e-post samt webmail, där man kan kontrollera sin inkorg från vilken internetansluten dator som helst. För att underlätta bevakningen av inkorgen och de inkommande e-post-meddelandena introducerar Telia nu tilläggstjänsten
"E-post avisering".
De e-postanvändare hos Telia, som dagligen får ett stort antal e-postmeddelanden och vill veta om ett särskilt viktigt meddelande har kommit kan kontrollera detta utan att behöva starta sin dator. Med tjänsten E-post avisering kan de få besked omgående via en nummerpresentatör kopplad till bostadstelefonen eller mobiltelefon. Vilka e-postmeddelanden som ska aviseras och vid vilken tidpunkt avgör kunden själv via en webbaserad filterfunktion. Kunden erbjuds obegränsat antal aviseringar i nummerpresentatörstjänsten, medan aviseringar via SMS till mobiltelefon begränsas till 60 st./ månad. Aviseringar till nummerpresentatör i fasta telenätet: 10 kr/ månad. Aviseringar till mobiltelefon hos Telia: 50 kr/ månad. Aviseringar till andra mobiloperatörer: 110 kr/ månad. Ytterligare information om den nya tjänsten finns på http://www.telia.se, där den också kan beställas.