Bygg din egen webbplats med Telia på en timme

Nu kan vem som helst med tillgång till Internet bygga sin egen webbplats på knappt en timme genom att gå in på www.telia.se/instantweb och beställa Telia Instant Web. - En av fördelarna med webbplatsen är att användaren inte behöver speciella kunskaper i programmering för att lyckas, säger Joakim Karlsson, produktansvarig, Telia e-bolaget.
Telia Instant Web är en webbapplikation som innebär att kunden bygger sin webbplats direkt på nätet i färdiga sidmallar med olika funktioner, till exempel; bildarkiv, länksida och salutorg. Det finns även möjlighet att utöka tjänsten med diskussionsforum, filarkiv, kalender och möjlighet att skapa enkäter. Telia Instant Web gör det även enkelt att hålla webbplatsen uppdaterad eller att vidareutveckla den vid behov. Telia Instant Web är i första hand avsedd för småföretagare, föreningar eller organisationer som ännu inte har haft råd, tid eller ork att skapa sin egen webbplats. Webbplatsen kan även användas internt inom företaget eller föreningen. All information finns tillgänglig för alla medlemmar på hemsidan och därmed kan man undvika dyra utskick. - För småföretagaren blir det här ett billigt, snabbt och enkelt sätt att finnas på nätet med ständigt uppdaterad information, säger Joakim Karlsson, Telia e-bolaget. Priset för Telia Instant Web är 150 kronor (exklusive moms) per månad. Telia Instant Web kan också kombineras med en Internetbutik. Med Telia Säljabonnemang Start får kunden en färdig butik för upp till 2 000 produkter med både presentations- och katalogdel. - Allt fler företag bygger ut sina webbplatser med e-handelsfunktion. Idag måste traditionella handlare som har kundservice som sin heligaste princip ge sig ut på nätet, säger Klas Johansson, Telia Electronic Commerce, som erbjuder kunden tillgång till säkra betalningar via ett flertal banker. Alla butiker som är märkta med Säker Handel är även godkända av Telia. Flexibilitet gör att företagaren kan välja om han eller hon vill hantera order manuellt eller komplettera butiken med tilläggstjänster såsom betalnings- och frakttjänster. Telia Säljabonnemang Start kostar 900 kronor (exklusive moms) i månaden. En transaktionsavgift på 8 kronor tas ut på varje order.