Speedy Tomato i samarbete med Ericsson

Speedy Tomato, som ingår i Teliakoncernen, har tecknat avtal med Ericsson. Avtalet garanterar den framtida utvecklingen av portalen speedytomato. Tillsammans med Ericssons utvecklar Speedy Tomato en portal med ambition att bli ledande i Europa. Samarbetet är strategiskt viktigt för båda parter.
- För oss är det oerhört viktigt att knyta upp den bästa kompetens som finns inom området. Allt för att säkerställa att vår portal blir konkurrenskraftig på den europeiska marknaden, säger Zeth Nyström, vd på Speedy Tomato. Avtalet mellan Ericsson och Speedy Tomato innehåller leverans av Ericssons WISE? Portal och dessutom utveckling av applikationer, anpassning av innehåll och integrering av system. - Speedy Tomatos val av Ericsson som leverantör för portal och tjänster för mobilt Internet bekräftar Ericssons ledande position inom området. Vi ser fram mot fortsatt samarbete och att utveckla nya lösningar med Speedy Tomato, säger Orvar Parling, försäljningsdirektör inom Ericsson Sverige. Tjänsterna i speedytomato ska stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Tekniken ska vara lätt att ta till sig och fylla ett behov hos användaren. Exempel på tjänster är personlig kalender och adressbok, e-post direkt till mobilen, individuellt anpassade nyheter, annonser från personligt utvalda företag, nyheter om finans, sport, m m. Under året har ett mycket nära samarbete mellan Speedy Tomato och Ericsson utvecklats till portalen speedytomato som öppnas i Storbritannien i slutet av november. Ett nära samarbete och fortsatt samverkan kommer att långsiktigt bidra till att säkerställa tjänster och innehåll i portalen. Speedy Tomato AB: Speedy Tomato AB grundades i september i år och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget kommer i slutet av år 2000 att ha runt 70 medarbetare i Sverige, Storbritannien, Danmark och Finland.