Speedy Tomato öppnar i Storbritannien

- Första steget på Europaresan taget
Speedy Tomato öppnar den 1 december sin första europeiska mobila portal, www.speedytomato.co.uk, i Storbritannien. Speedy Tomato kommer inom kort att öppna i ytterligare två länder, Danmark och Finland. Därefter följer flera av Europas största och mest intressanta marknader. - Mobilt Internet och mobila portaler är det 21:a århundradets medium. Det kommer att bli större än vad vanliga webbportaler är idag. Och vi ska bli en av de ledande i Europa, säger Zeth Nyström, vd för Speedy Tomato. Portalen öppnar i liten skala. En förutsättning för att lyckas är att lyssna på användarna. De närmaste tre månaderna kommer portalen att utvecklas successivt i nära dialog med användarna. Avtal med ytterligare innehålls- och teknikleverantörer skrivs under inom kort för att säkerställa en av marknadens bästa portaler. - Det finns för många portaler med innehåll som fokuserar på det tekniskt möjliga i stället för att titta på behov hos människor, säger Scott Goodwin, Direktör, Speedy Tomato i Storbritannien. Speedy Tomato kan nås på flera sätt, bland annat genom webb, WAP och PDA (multi access portal). Exempel på tjänster i dagsläget är personlig kalender och adressbok, e-post direkt till mobilen, individuellt anpassade nyheter, annonser från personligt utvalda företag, nyheter om finans, sport, m m.