Skanova gör det lättare att bli teleoperatör

Nätgrossisten Skanova har gjort det enklare för den som vill satsa på att bli teleoperatör i Sverige. Tack vare nya tjänsten TeleHost kan en operatör erbjuda sina kunder nationella och internationella samtal samt samtal till mobila nät. Allt under eget namn och med egen fakturering - samtidigt som man köper nättjänsten, driftövervakningen och det faktureringsunderlag som genereras av Skanova.
TeleHost är en trafiktjänst som produceras i Skanovas nät. Tjänsten sorterar ut alla samtal som kunderna genererar via det prefix som teleoperatören har tilldelats av Post- och telestyrelsen. - Vi bidrar till att skapa en konkurrensutsatt marknad med en mångfald av teleoperatörer. Vår filosofi är att det ska vara enkelt att bli teleoperatör och TeleHost ger just den möjligheten, säger Tomas Holmström, affärschef, Skanova. Bland de operatörer som redan valt TeleHost finns Abonnera.com, HemEl och Norrköping Miljö & Energi.