Speedy Tomato öppnar portal i Danmark

Den 8 december öppnar www.speedytomato.dk i Danmark. Det är den andra portalen som Speedy Tomato öppnar inom loppet av en vecka.
I Danmark, liksom i Storbritannien, öppnar www.speedytomato.dk med ett mindre, begränsat tjänsteutbud. De närmaste tre månaderna kommer portalen att utvecklas successivt i nära dialog med användarna. Speedy Tomatos vision är att "frigöra människors potential genom att göra tekniken social". - Eftersom Norden är det Internet- och mobiltätaste området i hela världen, skapar det mycket goda förutsättningar för mobilt Internet. Att vi väljer ett nordiskt land efter England är för oss ett självklart val, säger Zeth Nyström, VD för Speedy Tomato. Speedy Tomato kan nås på flera sätt, bland annat genom webb, WAP och PDA (multi access portal). Exempel på tjänster i dagsläget är personlig kalender och adressbok, e-post direkt till mobilen, individuellt anpassade nyheter, annonser från personligt utvalda företag, nyheter om finans, sport, mm. Speedy Tomato är en mobil portal som vill inspirera och stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Speedy Tomato AB grundades i september år 2000 och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget kommer i slutet av år 2000 att ha cirka 70 medarbetare i Sverige, Storbritannien, Danmark och Finland.