Telia inför lokalsamtal i HELA Sverige

Telia avskaffar Sverigesamtalet och inför lokalsamtalspris i hela Sverige från och med den 15 februari. Alla inrikes samtal i Telias fasta nät kostar därmed 11,5 öre per minut på kvällar och helger och 23 öre på dagtid.
Priset för samtal från en vanlig telefon till mobiltelefon sänks fr o m den 15 mars med upp till 16 procent. Samtidigt höjs öppningsavgiften i Telias fasta nät från 40 till 45 öre. - Under det senaste året har vi genomfört en rad prissänkningar på både utlands- och inrikes samtal, säger affärsområdeschef Jan Rudberg, Telia. Vi räknar med att de nya priserna kommer att stimulera kunderna att ringa mera - och längre - eftersom samtalspriset inom landet inte längre påverkas av avståndet. Med de nya priserna kommer ett fyra minuters kvällssamtal mellan Ystad och Haparanda att kosta 91 öre. För åtta år sedan kostade motsvarande samtal nästan fyra kronor? - I takt med att prisskillnaderna minskar mellan olika operatörer, ökar betydelsen av kvalitet, service och tillgänglighet. Kundtjänst och gratis internetsupport dygnet runt, personlig service på www.telia.se är exempel på Telias satsningsområden, säger Jan Rudberg. De största vinnarna efter dagens prisförändringar är privatpersoner och företag som ringer många långväga samtal och samtal till mobiltelefoner. Mer information publiceras under måndagen på www.telia.se. Webbens prislistor uppdateras när prisändringarna genomförs den 15 februari.